Jednym z rozwiązań jest zakup limitowanej wersji wyróżniającej się jakimiś charakterystycznymi elementami zewnętrznymi. Takie warunki spełnia m.in. nowa edycja Porsche Cayenne GTS Porsche Design Edition 3 . Samochód powstanie w liczbie tysiąca sztuk i ani jednego więcej. Cyfra 3 nie odnosi się do trzeciej edycji Cayenne, tylko Porsche . Pierwszym z serii był Cayman S , drugim Boxster S (więcej znajdziesz tu ), a teraz przyszła pora na Cayenne GTS.
Cechą wspólną dla wszystkich "edycji designerskich" są podłużne pasy biegnące po bokach wzdłuż samochodu i centralnie przez środek, od przedniego zderzaka po tylną klapę, na której w GTS-ie umieszczono spoiler. Lakier Lava Grey Metallic połączony jest z czarnymi felgami o średnicy 21 cali. Cayenne w tych ciemnych barwach wygląda bardziej na samochód stricte sportowy, niż na szybkiego SUV-a.
Wnętrze jest równie ciemne, co nadwozie. Czarna skóra łączona na desce rozdzielczej czerwonym szwem połączona jest z listwami udającymi włókno węglowe. Siedzenia i boczki drzwi wykończone są alkantarą. Jazdę pasażerom może uprzyjemniać Bose 5.1 Surround Sound System z 14 głośnikami i mocy 410W.
Pod maską pracuje wolnossący silnik V8 4,8 l. osiągający 405 KM i równe 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie GTS-a do setki w 6,5 s i osiągnięcie prędkości 251 km/h.
Klientom, dla których samochód jest czymś więcej, niż tylko środkiem transportu Porsche proponuje ofertę akcesoriów pasujących do Cayenne GTS Porsche Design Edition 3. Należą do nich szwajcarski zegarek Porsche Design Edition 3 i zestaw walizek przydatnych w częstych podróżach lotniczych. Wszystko z logo nie pozostawiającym wątpliwości, jakim samochodem jeździ ich właściciel.
Sprzedaż w Niemczech rozpocznie się pod koniec maja, a cena wyniesie 94 344 euro.
Marcin Lewandowski, źródło: Porsche