W przeciwieństwie do Audi i BMW - swoich dwóch głównych konkurentów - Daimler nie ma w planach stworzenia od podstaw małego samochodu miejskiego klasy premium. Zamiast tego, wydłuży nieco płytę podłogową dwuosobowego Smarta i doda mu drugą parę drzwi , a przynajmniej ich namiastkę - tak, by pasażerowie tylnej kanapy nie musieli za każdym razem prosić kierowcy o wypuszczenie z samochodu. Według wizji grafika z Autoexpress, tylne drzwi będą otwierać się w przeciwnym kierunku niż przednie. To rozwiązanie, jak i wielkość drzwi przywodzi na myśl Mazdę RX-8. Ciekawe czy i w tym wypadku trzeba będzie otwierać przednie drzwi, by móc otworzyć tylne.
Smart już raz spróbował stworzyć auto czteroosobowe - był to model ForFour produkowany na bazie Mitsubishi Colta, z którym dzielił większość elementów konstrukcyjnych. Produkcja trwała zaledwie dwa lata - od 2004 do 2006 roku, z czego wnioskować można, że samochód nie odniósł rynkowego sukcesu, co zresztą doskonale widać na drogach. Obecnie jedynym oferowanym modelem jest ForTwo , bo niski i sportowy Rodster też poniósł porażkę. Jeśli samochód rzeczywiście powstanie, prawdopodobnie będzie nazywał się Smart ForTwo+2 , co może oznaczać, że miejsca z tyłu nie będą pełnowymiarowe. Czekamy na pełniejsze informacje, bo na razie wygląda to trochę jak niepotwierdzona plotka.
jk, źróło: Autoexpress