Mimo że Ford Focus RS nie został jeszcze oddany w ręce dziennikarzy - najwyraźniej wciąż jest udoskonalany - już teraz austriacki oddział podaje nieco więcej szczegółów na temat nowego samochodu.
Zacznijmy od osiągów. Jak już pisaliśmy , auto wyposażone w pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2,5 litra będzie osiągać moc 300 KM i moment obrotowy rzędu 400 Nm . Ford obiecał przyspieszenie do 100 km/h w czasie krótszym niż 6 sekund. Wygląda na to, że obietnica zostanie dotrzymana. Ford Austria podaje, że podczas testów auta, udało się osiągnąć wynik 5,9 sekundy . Do osiągów Lancera brakuje więc 0,5 sekundy, a do Imprezy 0,7 sekundy. To wcale nie tak wiele.
Prędkość maksymalna? W tej konkurencji to Ford jest lepszy ze swoimi 263 km/ h. W Subaru to 250 km/h, a w Mitsubishi 242 km/h. To też nie jest wielka różnica, zwłaszcza że wydaje się wręcz oczywiste, że auta "czteronapędowe" lepiej będą sobie radzić w zakrętach, gdzie prędkość maksymalna ma najmniejsze znaczenie.
Zobacz większą galerię Focusa RS
Ford jednak wciąż utrzymuje, że w połączeniu ze szperą (mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu) i nowym przednim zawieszeniem "RevoKnuckle", Focus RS ma szanse w pojedynku z legendarnymi " Japończykami " . Nadal czekamy na pierwsze testy i obiektywne opinie.
Ford Austria podał też ceny Focusa RS, który do salonów ma trafić latem. Powinien kosztować 39 000 euro , czyli ok. 30% taniej, niż Impreza WRX STI, czy Lancer Evo X (patrząc na ceny austriackie). U nas jednak ceny Lancera i Imprezy znacznie się różnią - STI kosztuje 49 900 euro (w przeliczeniu ok. 187 000 zł), a Evo X 169 900 zł. Trudno więc jednoznacznie określić ile w Polsce miałby kosztować Focus RS. Trzymajmy się więc po prostu przelicznika - 39 000 euro to obecnie ok. 146 000 zł. To chyba dużo, jak na auto z napędem na jedną oś. Jeśli ma konkurować z Subaru i Mitsubishi, powinno zachęcać również ceną...
jk