Mercedes-Benz serii modelowej 124 to ceniony świadek historii lat 80. i początku ofensywy produktowej lat 90. W swoich czasach był samochodem supernowoczesnym i bardzo trwałym. Otrzymał ponadczasowy design, cechował się wyjątkową praktycznością w codziennym użytkowaniu i gwarantował komfort jazdy oraz satysfakcję z prowadzenia. Służył szoferom, taksówkarzom, biznesmenom, a także powstawał jako karetka czy pojazd pogrzebowy. W 1993 r. seria 124 stała się Klasą E, a jej rynkowa kariera dobiegła końca w 1997 r., po 13 latach produkcji i zbudowaniu ponad 2,2 milionów egzemplarzy. Limuzyny W124, kombi S124 (modele T), coupe C124 i kabriolety A124 są dziś cenionymi klasykami, a rzadkie wersje już dawno osiągnęły status kolekcjonerski.
Seria 124 imponuje różnorodnością – nie tylko pod względem odmian nadwoziowych, ale i silnikowych. Gama sięga od 4-cylindrowych wersji podstawowych, takich jak Mercedes-Benz 200 i 200 D, aż po warianty o wysokich osiągach napędzane silnikami V8. Kultowy, topowy 500 E, zaprezentowany na paryskim autosalonie w 1990 r., ma silnik V8 generujący moc 326 KM i łączy walory limuzyny z osiągami mocnego samochodu sportowego.
W 1993 r. pojawił się wariant E 60 AMG – jeden z pierwszych pojazdów AMG, które wchodziły w skład oficjalnej gamy Mercedes-Benz. W tym samym roku marka wprowadziła nową, przyszłościową nomenklaturę. Seria 124 została wówczas Klasą E. Do dziś nazwa ta jest synonimem biznesowych samochodów Mercedesa klasy średniej wyższej.
40 lat temu seria 124 ustanowiła nowe standardy techniczne w swoim segmencie. To między innymi zasługa paneli z blachy stalowej o wysokiej wytrzymałości i materiałów obniżających masę własną. Wymagające testy zderzeniowe z przesunięciem (ang. offset) wykazały wyjątkowy poziom pasywnego bezpieczeństwa, a zoptymalizowana aerodynamika zdobyła najwyższe noty. W serii 124 pojawiły się także przełomowe rozwiązania, takie jak panoramiczna wycieraczka przedniej szyby, z największym wówczas obszarem wycierania na świecie, oraz pierwsza generacja napędu na cztery koła 4MATIC.
Oddział Mercedes-Benz Classic gwarantuje do serii 124 stałe dostawy części zamiennych. Od najpopularniejszych, takich jak gwiazda Mercedesa, przez nowe komponenty produkowane zgodnie ze ścisłymi specyfikacjami producenta aż po nadkola, które są nadal dostępne z oryginalnej produkcji. Asortyment części zamiennych i eksploatacyjnych do serii 124 liczy ponad 5800 części zamiennych, w tym ponad 1000 tak zwanych ekskluzywnych części stosowanych wyłącznie w tej serii.