Ta firma dostarcza auta do Watykanu już od prawie 100 lat. Oto nowe Papamobile dla Papieża Franciszka

Trudno o lepszą reklamę. Specjalne auto do jazdy na krótkich dystansach, czyli słynne Papamobile. O względy Watykanu zabiega wiele koncernów motoryzacyjnych. Wśród nich jest tylko jeden dostawca o tak długiej historii. Pierwsze auto dostarczył w okresie międzywojennym. W 2024 r. czas na nową wersję ery elektromobilności.

94 to prawie 100. Tak przynajmniej twierdzi Mercedes, który od 94 lat dostarcza samochody do Watykanu. Najdłużej służy zaś jeden model. Różne wersje Mercedesa Klasy G są wykorzystywane jako słynne Papamobile już od 45 lat. Najnowsza wersja Papamobile to także Klasa G. Trafiła do Watykanu na początku grudnia.

Zobacz wideo The Best of Moto 2024

Z jakże cennym prezentem udała się wyjątkowa świta ze Stuttgartu, Grazu, Sindelfingen i Rzymu. Delegacji kierownictwa koncernu oraz inżynierów odpowiedzialnych za budowę auta przewodniczył sam Ola Kallenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group.

Dzięki nowemu papamobile papież Franciszek jest pierwszym papieżem, który będzie podróżował całkowicie elektrycznym Mercedesem-Benz podczas wystąpień publicznych. To szczególny zaszczyt dla naszej firmy i chciałbym podziękować Jego Świątobliwości za zaufanie. Dzięki temu papamobile wysyłamy również jasny apel o elektromobilność i dekarbonizację. Mercedes-Benz nie tylko reprezentuje to, co szczególne i indywidualne – ale także konsekwentnie tworzy warunki dla neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla floty nowych samochodów w 2039 r. – Ola Kallenius, Mercedes Benz

Mercedes. Ręcznie wyprodukowany

Mercedes chwali się, że nowe Papamobile zostało wyprodukowane ręcznie. Pojazd zbudowano na bazie elektrycznej Klasy G580 z czterema silnikami o łącznej mocy 587 KM. Sporo jak na spokojną jazdę po placu.

Mercedes G580 dla papieża Franciszka
Mercedes G580 dla papieża Franciszka Mercedes-Benz AG - Communications & Marketing / Mercedes-Benz AG
Mercedes G580 dla papieża Franciszka
Mercedes G580 dla papieża Franciszka Mercedes-Benz AG - Communications & Marketing / Mercedes-Benz AG

W porównaniu ze standardową Klasą G całkowicie przebudowano tylną część nadwozia. Usunięto dach (od słupka B) i lewe tylne drzwi. Do tego przesunięto środkowy słupek oraz opracowano na nowy twardy dach używany tylko na czas kiepskich warunków atmosferycznych. W środku na nowo zagospodarowano przestrzeń. Stąd w miejsce kanapy zastosowano centralnie umieszczony obrotowy fotel (z regulacją wysokości). Tuż za nim zainstalowano jeszcze dwa pojedyncze siedzenia po obu stronach dla dodatkowych podróżujących. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Mercedes G580 dla papieża Franciszka
Mercedes G580 dla papieża Franciszka Mercedes-Benz AG Communications & Marketing // photo by Oliver Schwarz / Mercedes-Benz AG
Więcej o: