Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu zweryfikował dokumentację projektową i wydał decyzję środowiskową, w której zatwierdził przebieg obwodnicy w wariancie nr 5. Droga krajowa nr 25 zostanie rozbudowana i dostosowana do parametrów drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym. Wszystkie skrzyżowania z trasa główną będą dwupoziomowe, a więc przerodzą się w węzły drogowe.
Droga rozpocznie się na przecięciu z istniejącą drogą krajową nr 25 w Kokaninie. W miejscowości Kokanin Kolonia powstanie węzeł drogowy. Trasa omija miejscowości Kokanin i Niedźwiady po zachodniej stronie. Następnie oddala się od istniejącej drogi krajowej nr 25 na zachód.
W miejscowości Pawłówek wybudowany zostanie kolejny węzeł, tym razem na przecięciu z drogą wojewódzką nr 442. Dalej trasa ominie Kalisz, tym samym stanowiąc jego obwodnicę. Następnie przekroczy kanał Bernardyński, a później rzekę Prosnę. W sąsiedztwie miejscowości Kościelna Wieś także zaplanowano węzeł drogowy, który stanie na przecięciu z istniejącą krajową dwunastką. Następnie droga wkroczy na teren gminy Nowe Skalmierzyce w powiecie ostrowskim. Dalej pobiegnie przez tereny rolnicze, omijając od zachodu miejscowości Biskupice, Boczków i Gniazdów.
Jak informuje GDDKiA, od przecięcia z linią kolejową relacji Sieradz – Ostrów Wielkopolski droga pokrywa się z przebiegiem istniejącej DK25. "Na połączeniu z istniejącą drogą krajową nr 25, stanowiącą obwodnicę Nowych Skalmierzyc, powstanie ostatni, czwarty węzeł. W okolicy miejscowości Biskupice Ołoboczne droga wpina się do istniejącej drogi krajowej nr 25, kończąc przebieg obwodnicy" - dodają drogowcy.
Jak dodają przedstawiciele GDDKiA, dla odcinka Konin – Kokanin wydano już decyzję środowiskową. "Obecnie opracowujemy materiały przetargowe, aby w IV kw. tego roku ogłosić postępowanie na realizację trzech odcinków w systemie Projektuj i buduj: Konin - Rychwał, Rychwał - Zbiersk i Zbiersk - Kokanin. Łączna długość tych odcinków to 43 km" - stwierdza dyrekcja. Co więcej, trwa przetarg na zaprojektowanie i rozbudowę ponad 6-kilometrowego odcinka między Biskupicami Ołobocznymi i Ostrowem Wielkopolskim. "17 października br. poznaliśmy oferty wykonawców, które są obecnie analizowane" - informuje GDDKiA.