Jak skutecznie zablokować drzwi w aucie? TIR-owcy znają ten sposób

Ta blokada drzwi sprawi, że żaden złodziej nie zdoła ich otworzyć. Sposób jest stary jak świat, jednak do tej pory przede wszystkim korzystali z niego kierowcy ciężarówek. Jak wykonać taką pętlę?

Blokowanie drzwi w aucie wydaje się dziś dość proste. Wystarczy nacisnąć przycisk na konsoli, aby centralny zamek zaryglował zamki. Takie zabezpieczenie nie jest jednak nie do złamania. A otwarcie drzwi otwiera złodziejowi drogę do kabiny pasażerskiej i ukrytych w niej przedmiotów.

Zobacz wideo Zatrzymana w bezpośrednim pościgu. Podczas ucieczki nazbierała aż 236 punktów karnych

Blokowanie drzwi w aucie pasem bezpieczeństwa

Kierowcy TIR-ów od lat stosują dodatkowe zabezpieczenia. Samo zaryglowanie zamków im nie wystarczy. Po co te zabezpieczenia? Wbrew pozorom postój na parkingu podczas pauzy nie gwarantuje bezpieczeństwa. Parkingi z gęsto usianymi pojazdami nie stanowią strefy komfortu. Grasują na nich złodzieje czy np. w rejonie francuskiego Calais również nielegalni imigranci. Dlatego TIR-owcy stosują dodatkowe zabezpieczenia drzwi. Tak, aby po odblokowaniu zamków, złodziej i tak nie dostał się do kabiny pasażerskiej. Starym sposobem jest obwiązanie rączki w drzwiach pasami bezpieczeństwa. Te spinają drzwi, a w razie mocniejszego szarpnięcia, blokują je za pomocą napinacza.

Sposób jest niezwykle wygodny. Kierowca wszystko ma pod ręką. Wystarczy przewinąć pas bezpieczeństwa przez rączkę w drzwiach i zapiąć go w mocowaniu. TIR-owcy blokowali w ten sposób kabiny głównie na postojach w czasie noclegów. Tak, aby podczas ich snu nikt nie włamał się do auta.

Jak jeszcze zabezpieczyć drzwi w samochodzie?

Powyższa metoda może się okazać doraźnie skuteczna. Pewnie złodzieja w stu procentach nie zatrzyma. Ale może go przestraszyć, a do tego da kierowcy czas na podjęcie reakcji. Na tym jednak spektrum możliwych środków się nie kończy. Bo TIR-owcy również:

  • spinają dwie rączki w drzwiach za pomocą specjalnego pasa. Ciasno zwinięty pas sprawia, że jedne drzwi zaczynają blokować drugie. Nie da się otworzyć i jednych, i drugich. Ograniczenie w tym przypadku jest jedno. Identycznie jak w przypadku blokady pasem bezpieczeństwa, dotyczy ono wytrzymałości rączki w drzwiach. Ta często jest słabo zamocowana i wykonana z plastiku.
  • mocują w progach drzwi metalowe zapinki. Te obsługuje się od środka pojazdu. Zapinek nie da się ruszyć z zewnątrz, a ich mocowanie do nadwozia sprawia, że nie da się także ich wyrwać po zamknięciu drzwi.
Więcej o: