Alfa Romeo straci silnik z Ferrari. Quadrifoglio umiera. Ale jest i dobra informacja

Alfa oficjalnie ogłosiła tę informację. Wersja Quadrifoglio znika z rynku. Całe szczęście tylko amerykańskiego. W Europie dalej będzie mógł nas cieszyć szalony model z silnikiem z Ferrari. A to nadal nie koniec dobrych informacji.

Alfa Romeo to piękna linia nadwozia, designerskie wnętrze i typowo włoski charakter. Od kilku lat Alfa była jednak również mocno kojarzona z wersją Quadrifoglio (tłum. czterolistna koniczyna). Pod jej maską pracował silnik opracowany wraz z inżynierami Ferrari.

Zobacz wideo Alfa Romeo Milano. Pierwsza Alfa Romeo produkowana w Polsce. Premiera w Mediolanie

Quadrifoglio to nie czterolistna koniczyna. To czysty głos emocji

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio są napędzane 2,9-litrową jednostką V6 bi-turbo. Motor oferuje 510 koni mechanicznych i 600 Nm momentu obrotowego. To wystarczająca wartość, aby rozpędzić SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sek. A na tym dobre informacje na temat tego napędu się nie kończą. Bo silnik Alfy może być sparowany z wydechem firmy Akrapovic. To sprawia, że szybko zmieniającym się obrazkom za oknem, akompaniuje naprawdę niesamowity dźwięk dobiegający z tylnej części nadwozia.

Czy silnik 2,9 V6 bi-turbo to silnik Ferrari? To w zasadzie motor z Ferrari Californii pozbawiony dwóch cylindrów. Inżynierowie marki z czarnym koniem w logo bardzo mocno uczestniczyli zatem w pracach nad tą jednostką.
Alfa Romeo Quadrifoglio Super Sport
Alfa Romeo Quadrifoglio Super Sport Fot. Alfa Romeo

Quadrifoglio znika z gamy Alfy Romeo. Całe szczęście tylko w Stanach

510 koni mechanicznych oznacza prędkość i emocje. Niestety brakuje im jednego. Ekologicznego aspektu. Stellantis – aktualny właściciel Alfy – stawia jednak na zeroemisyjność. Dlatego firma podjęła właśnie decyzję. Wykasuje z oferty topowe i pełnokrwiste warianty Quadrifoglio. Zanim jednak fani motoryzacji zaleją się łzami, muszę uzupełnić tę informację jeszcze dwoma faktami. Mowa o tym, że:

  • na razie Quadrifoglio zniknie z oferty Alfy Romeo w Stanach Zjednoczonych. W Europie modele prawdopodobnie dalej będą dostępne. To cudowna wiadomość!
  • Quadrifoglio zniknie, ale raczej chwilowo. W kolejnych generacjach Alfy plakietka może powrócić. Wtedy będzie jednak oznaczać mocnego elektryka lub hybrydę plug-in. Plotki mówią o mocy dochodzącej nawet do 1000 koni mechanicznych.
Alfa Romeo Quadrifoglio Super Sport
Alfa Romeo Quadrifoglio Super Sport Fot. Alfa Romeo

Limitowana Alfa na część modelu, który wygrał Mille Miglia 100 lat temu

Alfa Romeo w USA żegna się z plakietką Quadrifoglio. Firma robi to jednak z typowo włoską elegancją. Bo zanim modele znikną z salonów, kierowcom zaoferowana zostanie limitowana edycja Super Sport. Swoją nazwą nawiązuje do zwycięstwa Alfy 6C 1500 Super Sport w Mille Miglia w 1928 r. Charakterystyczny dla tej wersji będzie czarny lakier. Choć kierowcy będą mogli wybrać również czerwień i biel. Na liście wyposażenia pojawi się czerwony karbon na konsoli oraz możliwość wyboru karbonowego dachu w sedanie.

Quadrifoglio Super Sport będzie mocno limitowaną wersją. W USA sprzedane zostaną jedynie 72. Alfy Romeo Giulie w tym wariancie i tylko 52. Alfy Stelvio. Takie wersje będą jednak też dystrybuowane na pozostałych rynkach (w tym w Europie). Zsumowana produkcja obydwu modeli sięgnie 450 sztuk.
Więcej o: