Które nowe samochody wybierają Polacy? Liderem niezmiennie jedna marka

Polacy kupują coraz więcej nowych aut. Jak wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w marcu zarejestrowano łączenie 49 923 nowe osobówki. Najchętniej wybieraną przez polskich kierowców marką niezmiennie pozostaje Toyota.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował raport dotyczący liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce. Jak wynika z danych CEPiK, w marcu zarejestrowano 49 923 pojazdy, a więc o 3949 szt. więcej niż w lutym (wzrost o 8,59 proc). W porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym wzrost jest jednak marginalny i wynosi 0,94 proc (jedynie o 463 szt. więcej). Największą zmianę widać w ujęciu kwartalnym. Od stycznia do końca marca zarejestrowano łącznie 138 691 nowych osobówek, czyli o 12,7 proc. więcej niż w roku ubiegłym (o 15 659 szt. więcej).

Zobacz wideo

Oczywiście, za zdecydowaną większością rejestracji stoją firmy - 68,53 proc. Udział klientów indywidualnych wyniósł jedynie 31,47 proc. Jak jednak podkreślają przedstawiciele instytutu, statystyka nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie "osób fizycznych". Wyliczenia mogą być więc nieco odmienne od rzeczywistości.

Rejestracja nowych pojazdów w Polsce. Liderem Toyota

Niejasności brak jednak w kwestii kwartalnych wyników dotyczących liczby rejestracji pojazdów poszczególnych marek. Okazuje się, że aż 11 z pierwszych 15 najpopularniejszych producentów odnotowało wzrosty. Największe powody do zadowolenia ma Nissan, który w pierwszym kwartale 2024 roku zaliczył 111,10 proc. wzrost. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. O sukcesie nie może mówić Dacia - spadek liczby rejestracji na poziomie 14,25 proc.

Liderem niezmiennie pozostaje Toyota z udziałem w rynku na poziomie 20,41 proc. W pierwszym kwartale klienci zarejestrowali łączenie 28 301 pojazdów (wzrost o 8,27 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 roku). Tuż za nią uplasowała się Skoda z wynikiem 14 736 szt. (wzrost o 16,20 proc.; udział w rynku - 10,63 proc.). Na najniższym stopniu podium wylądowała Kia - 8358 zarejestrowanych szt. (spadek o 7,66 proc.; udział w rynku - 6,03 proc.). Pierwszą piątkę zamykają Volkswagen oraz Hyundai z wynikami kolejno 7792 i 7 554 szt.

Najczęściej kupowanymi modelami w pierwszym kwartale 2024 roku były:

  1. Toyota Corolla (8045 szt.; +61,22% r/r),
  2. Skoda Octavia (5655 szt.; +75,29% r/r)
  3. Toyota Yaris Cross (5056 szt. -2,99% r/r),
  4. Toyota C-HR (3686 szt.; +14,61%),
  5. Toyota Yaris (3433 szt.; -35,99% r/r).

Wśród klientów indywidualnych największym uznaniem cieszyły się:

  1. Toyota Yaris Cross (3049 szt.; +20,94%),
  2. KIA Sportage (1971 szt.; +61,82%),
  3. Toyota C-HR (1771 szt.; +34,17%),
  4. Toyota Corolla (1487 szt.; +176,91%),
  5. Hyundai Tucson (1397 szt. +55,39%).

W przypadku firm najchętniej wybieranymi modelami były:

  1. Toyota Corolla (6558 szt.; +47,27%).
  2. Skoda Octavia (4643 szt.; +65,29%),
  3. Toyota Yaris (2148 szt.; -40,23%),
  4. Toyota RAV4 (2087 szt.; +50,47%),
  5. Toyota Yaris Cross (2007 szt.; -25,42%). 
Więcej o: