Generatywna sztuczna inteligencja pozwala w bardzo łatwy i szybki sposób tworzyć nowe treści, plany, obiekty itd. Wykorzystując mechanizmy uczenia maszynowego, analizuje duże zbiory danych i tworzy na ich podstawie zupełnie nowe wyniki. W przypadku branży motoryzacyjnej technologia ta znajduje zastosowanie coraz częściej, jednak na razie tylko w formie dodatku i wsparcia dla inżynierów. Wszystko wskazuje na to, że w niedalekiej przyszłości większość, o ile nie wszyscy producenci będą korzystać z dobrodziejstw AI. Widać to po przykładzie francuskiego giganta, Valeo.
Jak stwierdzono w oficjalnym komunikacie, rozwiązania oferowane przez Google Cloud pomogą Valeo przyśpieszyć i uprościć proces opracowywania nowych produktów i cyfrowych innowacji oferowanych przez firmę. Dla przykładu sztuczna inteligencja ma wspomóc zespoły programistów, które wykorzystają ją do tworzenia, naprawiania, optymalizowania i testowania kodu.
Co więcej, AI będzie wykorzystywana również przy projektowaniu, produkcji oraz testowaniu produktów, a także zapewnieniu odpowiedniego poziomu obsługi klienta. W ramach umowy francuska firma wraz z jej klientami będą pomagać Google w dalszym rozwijaniu i optymalizacji technologi poprzez "dzielenie się przydatnymi i wartościowymi opiniami". Będą mieli także wcześniejszy dostęp do opracowanych przez Google nowych rozwiązań.
"Generatywna sztuczna inteligencja może udoskonalić i ulepszyć każdy aspekt cyfrowego łańcucha wartości w branży motoryzacyjnej, ale tylko pod warunkiem, że będzie w stanie przyjąć standardy, przepisy, język techniczny i inne czynniki, którym musi sprostać każda firma" – stwierdził Geoffrey Bouquot, wiceprezes ds. strategii i Dyrektor ds. technologii, Valeo. "Nie możemy się doczekać połączenia naszego głębokiego zrozumienia wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną z narzędziami i wiedzą generatywnej sztucznej inteligencji Google Cloud" - skwitował Bouquot.