Marka Fiat świętuje 100. rocznicę powstania The Walt Disney Company i 95. urodziny Myszki Miki, a także stulecie powstania kompleksu przemysłowego Lingotto, w którym Fiat niegdyś produkował i testował swoje samochody. Okazje te sprawiły, że firma przygotowała pięć wyjątkowych egzemplarzy nowego Fiata Topolino, oddających hołd Myszce Miki. Pojazdy są prezentowane na specjalnej wystawie zorganizowanej na dachu budynku Lingotto.
Unikatowe wersje Fiata Topolino odzwierciedlają podróż w czasie przez sztukę: od momentu powstania obu kultowych myszek, po czasy współczesne. Cztery auta zostały zaprojektowane przez turyńskie Centrum Stylu. Nastroje twórcze oscylują wokół czterech tematów: historycznego, nowoczesnego, ulicznego i abstrakcyjnego. Jedno auto natomiast stworzono we współpracy ze znanym włoskim rysownikiem Disneya, Giorgio Cavazzano. Więcej ciekawostek ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl.
Historie Fiata i Disneya są ze sobą związane, ponieważ zarówno Disney, jak i Lingotto świętują swoje setne rocznice, a Myszka Miki, która jest ikoną Disneya oraz pierwszy Fiat 500, od dziesięcioleci inspirują sztukę i modę. Łączy nas o wiele więcej niż tylko nazwa: DNA, autentyczność, znaczenie prostoty, ciepła i radości. Wartość pozwalania ludziom patrzeć na świat i przyszłość z uśmiechem i optymizmem, sposób na nawiązanie kontaktu z młodszą publicznością. Nowy Fiat Topolino odegra w tym swoją rolę, oferując ludziom "uśmiechniętą" mobilność elektryczną. Dziś z dumą prezentuję nasz hołd dla Disneya w postaci pięciu specjalnych egzemplarzy Topolino, wszystkie inspirowane kultową postacią Disneya, od której wziął się przydomek naszego Topolino w latach trzydziestych XX wieku
- powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata i globalny dyrektor ds. marketingu w firmie Stellantis.
Jak poinformował Fiat w komunikacie przesłanym mediom, obchody stulecia Disneya i Lingotto były wspólnym przedsięwzięciem, aby uhonorować dwie kultowe myszki: obie o niewielkiej posturze, ale o ogromnym uroku. Myszka Miki i Fiat Topolino to ikony, które zapisały się na kartach historii swoich branż. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.