Łukasz Porażyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w Orlen, podkreślił, że automatyczny sklep stanowi kluczowy element strategii Grupy Orlen do 2030 roku, która zakłada rozwój segmentu detalicznego. Ten nowatorski punkt sprzedaży, łączyć ma dostępność przez całą dobę z łatwością obsługi oraz szerokim wyborem produktów. Dzięki ekranowi dotykowemu klient może wybrać produkty, zaakceptować zawartość koszyka i dokonać płatności kartą lub telefonem. Więcej informacji z kraju i za granicy znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Należy zaznaczyć, że ten eksperymentalny sklep automatyczny ma największy asortyment na rynku, oferując kilkaset produktów. Automat został stworzony we współpracy z polskim start-upem ZINU SHOP, który zaproponował ten projekt w ramach programu akceleracyjnego Orlen Skylight.
Program koncernu paliwowego działa już od 2021 roku. Orlen szuka w ten sposób innowacyjnych pomysłów nowych przedsiębiorczych firm, zapewniając wsparcie i finansowanie. Spółka poinformowała, że automaty to nie pierwszy efekt współpracy. Od uruchomienia inkubatora zrealizowano osiem rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 500 zgłoszeń z Polski i zagranicy, z obszarów sprzedaży detalicznej, logistyki, bezpieczeństwa, petrochemii oraz energetyki. W ramach programu Orlen Skylight, firma rozpoczęła współpracę z ponad dwudziestoma spółkami, zakończyła siedem wdrożeń pilotażowych, sześć jest aktualnie w realizacji, a kolejne siedem jest w fazie przygotowań do wdrożenia.
Źródło: Orlen