Niemcy z GTU przetestowali zimowe opony m.in. dla SUV-ów. Wysokie oceny dla niespodzianki

Niemiecka organizacja GTÜ poddała testom ogumienie dedykowane wielu popularnym SUV-om. Choć najlepsze wyniki uzyskały te najdroższe, to jest jedna niespodzianka. Ta opona nie odstaje od konkurencji, a jest od niej znacznie tańsza.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

GTÜ to Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego, które od lat działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. W tym roku po raz kolejny poddali badaniom zimowe opony. Padło na rozmiar 235/55 R18, czyli jeden z najczęściej występujących w najpopularniejszych modelach segmentu SUV.

Zobacz wideo Kiedy zmienić opony na zimowe?

Nie warto "szczypać" się przy zakupie zimówki. Bezpieczeństwo to priorytet

Okres zimowy to najlepszy sprawdzian dla ogumienia w naszym aucie. Wilgoć, śnieg oraz lód znacząco pogarszają przyczepność, zaś im niższa temperatura, tym mniej elastyczna staje się guma. Dlatego ich testowanie poddane jest bardzo rygorystycznym ocenom. W przypadku opon zimowych nie warto oszczędzać — w grę wchodzi bezpieczeństwo nasze i najbliższych.

Tym razem Niemcy skorzystali z innej metodologii oceniania, z jakich słyną i podobna jest ona do tej polskiej. Mianowicie, im wyższa ocena, tym lepiej. W badaniach wzięły udział najczęściej wybierane marki ogumienia, a GTÜ ani myślało nad aspektem finansowym klientów. Jednak czy musi być drogo, aby było bezpiecznie? Niekoniecznie.

Wraz z najdroższymi pozycjami w jednym szeregu znalazła się propozycja od Koreańczyków z Południa. Model Hankook i*cept Evo X należy do segmentu wyższej klasy jakościowej. Nie oznacza to jednak, że ich zakup wiąże się z wielkim wydatkiem. Cena jednej sztuki może wynieść nawet o ponad 200 zł mniej od jej najbliższych w rankingu rywali. A jak wygląda pierwsza piątka rankingu? Sprawdźmy:

Bridgestone Blizzak LM005

  • Ogólny wynik: 190/250
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 64/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 41/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30

Hankook i*cept Evo X

  • Ogólny wynik: 187/250
  • Jazda na śniegu: 61/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 62/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 43/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 21/30

Michelin Pilot Alpin 5 SUV

  • Ogólny wynik: 186/250
  • Jazda na śniegu: 63/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 42/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 24/30

Continental Winter Contact 870 P

  • Ogólny wynik: 183/250
  • Jazda na śniegu: 60/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 42/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 25/30

Nokian Snow-Proof 2 SUV

  • Ogólny wynik: 183/250
  • Jazda na śniegu: 59/80
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 59/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 41/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 24/30

Kolejne pozycje zajęły opony od Goodyear oraz Pirelli, które wypadły nieznacznie słabiej od tej w pierwszej "piątce". Większa różnica w ocenie łącznej dotyczy natomiast tych od marek Salium, Austone i Fortuna. Choć do czasu wymiany opon na zimowe zostało jeszcze trochę czasu, to już teraz warto się za nimi obejrzeć. Są spore szanse, że zaoszczędzimy "parę groszy" przed startem sezonu. Źródło: GTUE.de

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.