Tylko w tym roku Lexus sprzedawał 7 RX-ów każdego dnia. To prawdziwy hit w Polsce

Topowy SUV o oznaczeniu RX wygenerował do tej pory 20 proc. ogólnej sprzedaży Lexusa w Polsce. A to dopiero połowa informacji. Wersją najchętniej kupowaną jest bowiem hybryda. I liczby mówią same za siebie.

Rynkowe ciekawostki znajdziesz również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Lexus RX jest jednym z pierwszych luksusowych SUV-ów na świecie. Model zadebiutował w roku 1998, ale w polskich salonach pojawił się dopiero dwa lata później. Do tej pory krajowi kierowcy mogli kupić w sumie pięć generacji auta. I w każdym przypadku bardzo chętnie wybierali napęd hybrydowy. Ten wygenerował ponad połowę wolumenu.

Zobacz wideo Kierowca Lexusa pędził 197 km/h Autostradową Obwodnicą Wrocławia

RX jest udany. Polacy go pokochali, zwłaszcza w wersji hybrydowej

Światowa sprzedaż RX-a od roku 1998 sięgnęła blisko 3,8 mln sztuk. Ile z tych aut trafiło do Polski? Dokładnie 10 091 egzemplarzy. Sprzedaż w naszym kraju wygląda symbolicznie. Ale wyłącznie wtedy, gdy za tło przyjmiemy rynek światowy. Na rodzimym podwórku dane prezentują się już naprawdę dobrze. Ponad 10 tys. sztuk to aż 20 proc. ogólnej sprzedaży marki w tym okresie. Poza tym dla przykładu rok 2022 był najbardziej udany w historii RX-a w Polsce. Sprzedano wtedy 1863 egzemplarze tego auta. A wiele wskazuje na to, że w 2023 roku ten rekord zostanie pobity. Tylko od stycznia do końca sierpnia kupiono już 1756 sztuk tego SUV-a. W efekcie sukces RX-a w Polsce może się dopiero rozpędzać.

Przeszło dwie dekady historii Lexusa RX w naszym kraju jasno pokazuje jeszcze jedną tendencję. Polacy wyjątkowo chętnie kupują SUV-y napędzane silnikami spalinowo-elektrycznymi. Dane udostępnione przez importera jasno pokazują, że aż 57 proc. wszystkich sprzedanych RX-ów w Polsce miało napęd hybrydowy.

Nowy RX tubuje hybrydowy sukces. Nie ma innych silników

Piąta generacja Lexusa RX zaprezentowana w roku 2022 jest wyjątkowa pod względem napędów. Wyjątkowa, bo w palecie pojawiają się trzy układy, przy czym wszystkie trzy korzystają z połączenia jednostki spalinowej z elektryczną. W skrócie dziś nie da się kupić nie-hybrydowego RX-a. Tyle że to akurat stanowi dobrą informację. Bo nawet bazowy napęd jest w stanie zaoferować moc 250 koni mechanicznych i średnie spalanie wynoszące 6,3 litra. Pośredni jest 309-konną hybrydą plug-in, która może pokonać nawet 69 km na napędzie czysto elektrycznym.

Topowa wersja RX 500h oznacza z kolei 371 koni. W tym układzie po raz pierwszy w historii marki napęd hybrydowy połączony jest z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. A do tego auto posiada np. bipolarną baterię niklowo-wodorkową czy nowy napęd 4x4 DIRECT4. To też sportowa hybryda. Ważące ponad 2,1 tony auto osiąga pierwszą setkę w 6,2 sekundy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.