Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
W Polsce od 6 września rozpoczynają się pokazy flagowego vana japońskiej marki. Lexus LM łączący komfort luksusowej limuzyny z nadwoziem przestronnego vana, odwiedzi wszystkie salony Lexusa w Polsce. Akcja potrwa do 21 września.
Klienci będą mogli przekonać się o niesamowitym komforcie, jakości materiałów, najwyższym poziomie wykończenia oraz udogodnieniach dla podróżujących, których do tej pory w autach tego segmentu nie było. Ponadto LM będzie prezentowany zarówno w wersji z siedmioma miejscami, jak i w wariancie z czterema fotelami, której komfort jest porównywalny do podróżowania na pokładzie prywatnych odrzutowców.
Lexus LM jest wyjątkowym modelem w segmencie ekskluzywnych vanów. Od początku był projektowany z myślą o komforcie podróżujących, a nie jest dostosowaną do przewozu osób wersją samochodu dostawczego. LM powstał na platformie GA-K, co gwarantuje nisko położony środek ciężkości, wysoką sztywność nadwozia oraz doskonałe zachowanie na drodze. Auto ma inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR oraz zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce tłumienia (AVS).
Lexusa LM napędza sprawdzona i niezawodna hybryda z 2,5-litrowym silnikiem i przekładnią e-CVT o łącznej mocy 250 KM. Napęd o wysokiej kulturze pracy gwarantuje cichą jazdę. Ponadto to bardzo oszczędna konfiguracja, która w cyklu mieszanym zgodnym z normą WLTP zużywa średnio 7,4 l paliwa na 100 km.
Pokazom modelu LM towarzyszyć będzie także prezentacja pełnej gamy sportowych aut Lexusa. W salonach wystawione zostaną modele LC 500, LC 500 Convertible oraz RC F z flagową, wolnossącą jednostką napędową 5.0 V8. Silnik osiąga 464 KM mocy oraz 530 Nm momentu obrotowego. To jeden z ostatnich takich silników dostępnych w Europie. Auta przeszły też szereg modyfikacji. Najważniejszą z nich jest nowy system multimedialny Lexus Link Pro z nawigacją działającą również w trybie offline. Dostępny jest też nowy asystent głosowy oraz zaktualizowane systemy bezpieczeństwa Lexus Safety System+.
Model RCF zyskał ulepszone zawieszenie przednie i tylne wraz ze specjalnie do niego dostrojonym adaptacyjnym systemem z układem korekcji sztywności (AVS) oraz układem wspomagania kierownicy. Jazda nim będzie jeszcze bardziej precyzyjna i komfortowa.
Modele LC500 i LC500 Convertible zyskały udoskonalony układ jezdny. Oprócz ulepszonego zawieszenia dopracowano mocowanie kolumny kierownicy, przekładni kierowniczej, łożysk piasty osi oraz mocowania samych kół. Poprawiono też punkty mocowania silnika i zmniejszono drgania wywołane pracą silnika.
Podczas trwających przez dwa tygodnie pokazów nie zabraknie również perły w koronie marki w segmencie limuzyn — modelu LS. Komfort oraz innowacyjność to jego znaki szczególne. Jak przystało na Japończyków, oczywiście nie zabrakło nieszablonowego designu i nawiązań do kultury Kraju Kwitnącej Wiśni. Co najbardziej wyróżnia Lexusa LS? Zdecydowanie silnik. Napęd hybrydowy Multistage Hybrid połączono z 3,5-litrowym silnikiem V6. Łączna moc układu wynosi 359 KM i jest przenoszona na wszystkie koła. Limuzyna przyspiesza do pierwszej "setki" już w 5,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa może wynieść nawet 9,3 l/100 km.