Wielki powrót Lancii. Stellantis ogłasza otwarcie nowych salonów

Od kilku lat samochody tej włoskiej marki dostępne są jedynie nad Półwyspem Apenińskim. Lancia zapowiedziała jednak powrót do europejskich salonów. Do połowy przyszłego roku powstanie 70 punktów sprzedaży. Pomoże w tym premiera nowej generacji modelu Ypsilon.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Historia Lancii to materiał na pasjonujący film. Takie modele jak Stratos czy Delta Integrale do dziś powodują przyspieszone bicie serca wśród fanów motoryzacji, a ich ceny na rynku wtórnym są wręcz zawrotne. Ale Lancia to nie tylko ikona rajdów.

Zobacz wideo Peugeot 5008 przeszedł metamorfozę. "Sylwetka przyjemniejsza dla oka"

W Polsce włoska marka kojarzy się również z polityką. W czasach funkcjonowania Urzędu Ochrony Państwa (UOP) w latach 90. XX w. auta te były częstym środkiem transportu krajowych urzędników państwowych. Osiągi oraz luksusowe wnętrze czyniły z tych pojazdów dostojne limuzyny.

Czarne chmury nad marką? Być może to już przeszłość

To jednak melodia przeszłości, a międzyczasie historia Lancii pełna była perturbacji. Najgorszym momentem dla zasłużonego producenta był okres 2008-2014, gdy próbowano połączyć markę z Chryslerem. Konkurowanie z przestarzałą już wówczas konstrukcją ówczesnego Ypsilona nie miało prawa bytu, więc autem mogli zainteresować się jedynie włoscy fani z "krwi i kości".

Wygląda jednak na to, że nad Lancią zaświeciło słońce. Właściciel, koncern Stellantis ma swój pomysł na "wskrzeszenie" włoskiej ikony. Tylko do połowy 2024 r. w Europie powstanie 70 salonów dealerskich. Zlokalizowane będą m.in. we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Luksemburgu oraz Belgii.

Na pierwszy ogień Ypsilon, a następnie nowości

Aby przekonać klientów do wizyt w salonach, Lancia ogłosiła premiera nowej generacji modelu Ypsilon na przyszły rok. Od strony designu auto na pewno nie zawiedzie, ale co może zachęcić do niej kierowców, to szeroka oferta napędów. Auto zadebiutuje nie tylko w odmianie hybrydowej, ale też i benzynowej. Choć obecna generacja auta produkowana jest w zakładach w Tychach, to na ten moment nie wiemy jeszcze, z jakiej fabryki wyjedzie jego następca.

Następnie pojawią się zupełnie dwa nowe modele, kolejno co dwa lata. W 2026 r. w ofercie Lancii pojawi się crossover o nazwie Gamma, zaś dwa lata później hatchback nawiązujący do kultowej Delty. Samochody będą oczywiście w pełni elektryczne.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.