Jurassic Park to absolutna klasyka kina. Produkcja stworzona przez Stevena Spielberga na podstawie książki Michaela Crichtona zadebiutowała niemalże równe trzy dekady temu. I z miejsca osiągnęła sukces! Na seansach zbierały się komplety widzów. A ukoronowaniem popularności stały się aż trzy Oscary. Nagrodę amerykańskiej szkoły filmowej film dostał w kategorii Najlepsze efekty specjalne, Najlepszy dźwięk i Najlepszy montaż dźwięku.
Budżet? Nagranie Jurassic Park kosztowało 63 mln ówczesnych dolarów. Inwestycja była zatem na początku lat 90. XX wieku wprost astronomiczna. Film odwdzięczył się jednak kasowym sukcesem. Produkcja zarobiła bowiem do tej pory blisko 1,7 mld dolarów.
Z motoryzacyjnego punktu widzenia w Parku Jurajskim pojawiła się przede wszystkim jedna gwiazda. W czasie trwającej 127 minut emisji na ekranie kilkukrotnie pojawia się Jeep Wrangler. Widać go m.in. w kultowej scenie, w której Tyranozaur Rex goniąc tą właśnie terenówkę po lesie, chciał się "poczęstować" dr Ianem Malcolmem, granym przez Jeffa Goldbluma. Ta scena jest kluczowa dla tego materiału z jeszcze jednego powodu. Bo w niej widać nie tylko Jeepa. Widz może zwrócić uwagę również na specjalne naklejki z logo Parku Jurajskiego.
Też byście chcieli takie mieć? To się akurat dobrze składa, bo Jeep Graphic Studio stworzyło właśnie dwa typy oznaczeń. Można je kupić, a pracownicy studia zamontują je na karoserii pojazdu. Tu pojawiają się jednak dwie małe gwiazdki.
Ile kosztuje graficzne oznaczenie Jeepa motywem z Parku Jurajskiego? Ceny są dwie. Pakiet kosztuje 550 albo 650 dolarów. To przy obecny kursie daje kwotę wynoszącą odpowiednio 2220 albo 2620 zł. Za tą kwotę kupujący dostaje naklejki na drzwi, maskę czy klapę bagażnika.