Działania wymierzone w agresywnych kierowców poruszających się na terenie Lublina i okolic są prowadzone w ramach akcji "Stop–Drift". Funkcjonariusze podczas patroli zwracają szczególną uwagę na amatorów nocnej jazdy, kierowców pozwalających sobie na zbyt dużo w ruchu drogowym oraz pojazdy naruszające normy emisji hałasu. Właściciele kilku nadmiernie warkoczących pojazdów, którzy podczas przejażdżek wyrywali ludzi ze snu przerażającym rykiem wydechów, ostatniej piątkowej i sobotniej nocy (21 i 22 lipca) nie zaliczą udanych. Więcej o policyjnych akcjach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Policjanci z komendy miejskiej w Lublinie poinformowali w komunikacie prasowym, że podczas weekendowych działań skupionych na osobach rażąco naruszających zasady bezpieczeństwa, w trakcie kontroli sprawdzali także stan techniczny pojazdów. Kiedy mundurowi mieli wątpliwości co do głośności układów wydechowych, swoje przypuszczenia weryfikowali badaniem poziomu emisji hałasu specjalnym sonometrem. Wtedy jasno wychodziło, kto zakłóca spoczynek nocny.
Na prawie 50 skontrolowanych pojazdów ujawnionych zostało 41 wykroczeń, za które nałożono mandaty karne. Dla 13 kierowców pojazdów niespełniających wymagań technicznych spotkanie z policjantami zakończyło się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Akcje lubelskich funkcjonariuszy udowadniają, że właściciele pojazdów z niedozwolonymi przeróbkami układu wydechowego lub innymi niezgodnymi z prawem modyfikacjami, nie powinni czuć się bezkarnie.
Ile decybeli wynosi dopuszczalna norma hałasu dla pojazdów osobowych dopuszczonych do ruchu w Polsce? Norma zależy od rodzaju paliwa, jakim zasilany jest silnik spalinowy. Benzynowe jednostki napędowe mogą maksymalnie generować hałas wynoszący 93 decybele. Przy silnikach wysokoprężnych dopuszczalna emisja dźwięku to poziom 96 decybeli.