Przejechał pod opadającymi zaporami. Dostał mandat 3000 zł i 15 punktów karnych

Przejazd kolejowy to miejsce, w którym każdy użytkownik drogi musi zachować szczególną ostrożność. Lekceważącym stosunkiem do przepisów ruchu drogowego, obowiązujących w obszarze przejazdów, wykazał się pewien kierowca Forda Focusa.

Niebezpieczne zachowanie kierowcy samochodu osobowego obejrzeli suwalscy policjanci, którym nagranie wykroczenia drogowego, mającego miejsce w Suwałkach, dostarczył świadek. Zmotoryzowany prowadzący Forda Focusa, zbliżając się do strzeżonego przejazdu kolejowego, kompletnie zignorował pracujący sygnalizator świetlny oraz zamykające się rogatki i przejechał przez torowisko. O błędach popełnianych przez kierowców piszemy codziennie na Gazeta.pl.

Jak czytamy w komunikacie prasowym zamieszczonym wraz z filmem na stronie suwalskiej policji, mundurowi ustalili kierowcę Forda. Okazał się nim 31-letni suwalczanin. Mężczyzna za popełnione wykroczenie zgodnie z obowiązującym taryfikatorem, otrzymał mandat wysokości 3000 złotych, a na jego konto trafiło 15 punktów karnych.

Zobacz wideo Mandat 3000 zł i 15 punktów karnych za zlekceważenie opadających zapór

Zachowaj ostrożność i obserwuj otoczenie

Każdy zmotoryzowany powinien pamiętać, że zbliżając się pojazdem do przejazdu kolejowego, zarówno niestrzeżonego, jak i strzeżonego, należy bacznie obserwować otoczenie. Przed wjechaniem na tory obowiązkiem jest upewnienie się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, po drugiej stronie przejazdu jest miejsce do kontynuowania jazdy, a opuszczanie zapór nie zostało rozpoczęte. Przed przejazdami niestrzeżonymi zawsze ustawiony jest znak B-20 "STOP" zobowiązujący kierujących do zatrzymania się i ustąpienia pierwszeństwa.

Zasady bezpieczeństwa na przejeździe kolejowym:

  • Zwolnić, a w razie potrzeby lub pojawienia się znaku B-20 "STOP" zatrzymać przed przejazdem.
  • Gdy na przejeździe zamontowane są zapory, tych nie można objeżdżać po zamknięciu. Nie można też wjeżdżać na przejazd, jeżeli ich zamykanie rozpoczęło się lub ruszać w sytuacji, w której ich unoszenie się nie zakończyło.
  • Pamiętać, że czerwony sygnał na sygnalizatorze przed przejazdem zawsze oznacza stop. Nie wystarczy rozejrzeć się i przejechać. Kierowca musi czekać do momentu, w którym jego nadawanie się nie zakończy.
  • Rozejrzeć się i sprawdzić, czy nie nadjeżdża pojazd szynowy. Także na przejazdach wyposażonych w zapory czy sygnalizację.
  • Dopiero w sytuacji, w której nie dostrzeże się zagrożenia, można kontynuować jazdę.
Więcej o:
Copyright © Agora SA