Mały sportowy samochód od Toyoty i Suzuki. Ma być tak samo lekki jak Miata

Toyota i Suzuki współpracują w celu stworzenia lekkiego samochodu sportowego z silnikiem umieszczonym centralnie.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Toyota ma sportowe modele w swojej gamie – GR86 i Suprę. Ma tez usportowione modele, takie jak na przykład GR Yaris i GR Corolla. W planach jednak jest coś jeszcze bardziej sportowego.

Zobacz wideo Testujemy Toyotę GR86 na Silesia Ring. Granatowa ma automat, czerwona - ręczną skrzynię

W połowie grudnia 2021 roku Toyota zaskoczyła wszystkich, pokazując Sports EV, koncepcyjny samochód sportowy z czysto elektrycznym układem napędowym. Wyposażony był w emblemat Gazoo Racing. Szybko został uznany za duchowego następcę MR2. Jak widać na oficjalnych zdjęciach, miał zaskakująco duże wloty powietrza, krótkie zwisy, mnóstwo włókna węglowego i prawdopodobnie zdejmowaną górę typu targa.

Od tamtego czasu jednak japoński producent milczy. Jednak najnowsze wieści z Japonii wskazują na to, że Toyota nawiązała współpracę z Suzuki i Daihatsu w celu stworzenia auta na wzór MR2.

Lokalne media donoszą, że trzej krajowi producenci samochodów pracują nad niedrogim sportowym samochodem Toyoty z silnikiem o pojemności 1,0 litra i turbodoładowaniem. W plotkach mówi się o tym, że wytwarzać będzie prawie 121 koni mechanicznych i 200 Nm momentu obrotowego. Auto ma mieć konfigurację łagodnej hybrydy.

Może moc nie jest oszałamiająca, ale auto ma ważyć ponoć jedynie 1000 kg. Dzięki temu byłby prawie tak lekki, jak podstawowa Mazda MX-5 z 1,5-litrowym silnikiem. Wymiary pojazdu to ponoć 4200 milimetrów długości, 1720 mm szerokości i 1220 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2550 mm.

Suzuki podobno pracuje nad silnikiem, podczas gdy przednie zawieszenie zostanie zaadaptowane z obecnej generacji Yarisa. Plotki podają, że stylizacja nawiązuje do Daihatsu Copen. Obojętnie jak będzie, ma to być dwumiejscowe auto z logo Toyoty.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.