Jaki jest najpopularniejszy SUV na świecie? Należy on do Toyoty

Szósty rok z rzędu Toyota RAV4 okazała się najpopularniejszym SUV-em na świecie. Tak przynajmniej wynika z danych portalu focus2move.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

W 1994 r. Toyota wprowadziła nowy model – RAV4. Od tamtej pory stworzono już pięć generacji, a ostatnie sześć lat okazały się bardzo łaskawe dla tego modelu. Głównie, jeśli chodzi o sprzedaż.

Zobacz wideo Przybysz z Ameryki rozgaszcza się u nas na dobre. Sprawdzamy, jak jeździ i co w sobie kryje Toyota Highlander

W 2022 roku Toyota sprzedała 871.513 egzemplarzy RAV4. Był to nie tylko najlepszy wynik w segmencie SUV, ale także drugi najlepszy na całym globalnym rynku motoryzacyjnym.

Sprzedaż RAV4 utrzymuje się na poziomie powyżej 800 tys. egzemplarzy od 2017 roku i od tamtej pory co roku zapewnia mu pozycję najpopularniejszego samochodu sportowo-użytkowego (sport utility vehicle). W 2020 roku jego łączna sprzedaż RAV4 przekroczyła 10 milionów samochodów.

Powyższe informacje podał portal analityczny focus2move.com, którego zestawienia opierają się na oficjalnych danych o rejestracjach publikowanych przez odpowiednie władze w 162 krajach.

RAV4 obecnej, piątej generacji, oferowany w ponad 170 krajach na sześciu kontynentach. W jego gamie napędowej znajduje się silnik benzynowy, napęd hybrydowy w wariancie FWD i AWD-i oraz 306-konna hybryda plug-in.

RAV4 został zaprojektowany na platformie GA-K z serii TNGA, dzięki której jego nadwozie jest o około 60 proc. sztywniejsze w porównaniu do poprzedniej generacji.

W Europie, w tym także w Polsce, najczęściej wybieranym rodzajem napędu RAV4 jest układ hybrydowy. Toyota wyposażyła średniej wielkości SUV-a w układ oparty na silniku 2,5 l. W odmianie z napędem na przednie koła silnik ten współpracuje za pośrednictwem automatycznej przekładni planetarnej z generatorem i jednym silnikiem elektrycznym, natomiast w wersji AWD-i układ ten został rozbudowany o kolejny silnik elektryczny napędzający tylną oś.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.