Mercedes-Maybach S 580e. Pierwsza hybryda plug-in Maybacha

Debiutuje Mercedes-Maybach S 580e. Sercem limuzyny jest sześciocylindrowy silnik rzędowy połączony z silnikiem elektrycznym. Moc systemowa wynosi 510 koni mechanicznych.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Hybrydy już na stałe zadomowiły się na rynku motoryzacyjnym. Jednak nie wszyscy producenci posiadają w swojej ofercie hybryd plug-in. Taki właśnie był Maybach. Aż do teraz.

Zobacz wideo Oferuje wszystko, co ma najlepszego w ofercie Mercedes-Benz, a jego środek wręcz szokuje. Jakie niespodzianki skrywa Maybach?

Mercedes-Maybach S 580e to pierwszy model hybrydowy typu plug-in marki. Model ten pojawi się najpierw w Chinach. Następnie będzie mieć swoje premiery w Tajlandii, Europie, a później w innych częściach świata.

Sercem hybrydy Maybacha jest sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy Mercedesa o pojemności 3.0 l. Samodzielnie wytwarza 367 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny wytwarza 150 KM i moment obrotowy wynoszący 440 Nm.

Łączna moc auta to 510 KM i 750 Nm. Jest taka sama jak moc w Mercedesie S 580e. Maybach S 580e może rozpędzić się do 100 km/h w 5,1 sekundy oraz osiągnąć 250 km/h prędkości maksymalnej. Wyłącznie na silniku elektrycznym auto pojedzie maksymalnie 140 km/h.

Mercedes-Maybach nie ujawnił pojemności akumulatora. Zwykły Mercedes S 580e ma akumulator o pojemności 28 kWh. Wiadomo, że Maybach ma zasięg elektryczny do 100 km.

Luksusowa wersja samochodu ma kilka dyskretnych elementów świadczących o tym, że jest spokrewniony z elektrykiem. Firma ukryła złącze do ładowania po lewej stronie, a niebieskie akcenty w reflektorach wskazują na jego zelektryfikowany status. Wewnątrz Maybach dodał wskaźnik stanu naładowania akumulatora na desce rozdzielczej.

Mercedes-Maybach nie podał co jeszcze zostało zmienione w wersji plug-in. Firma nie ogłosiła również, kiedy trafi do sprzedaży ani nie podała ceny auta.

Więcej o:
Copyright © Agora SA