Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Hybrydy już na stałe zadomowiły się na rynku motoryzacyjnym. Jednak nie wszyscy producenci posiadają w swojej ofercie hybryd plug-in. Taki właśnie był Maybach. Aż do teraz.
Mercedes-Maybach S 580e to pierwszy model hybrydowy typu plug-in marki. Model ten pojawi się najpierw w Chinach. Następnie będzie mieć swoje premiery w Tajlandii, Europie, a później w innych częściach świata.
Sercem hybrydy Maybacha jest sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy Mercedesa o pojemności 3.0 l. Samodzielnie wytwarza 367 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny wytwarza 150 KM i moment obrotowy wynoszący 440 Nm.
Łączna moc auta to 510 KM i 750 Nm. Jest taka sama jak moc w Mercedesie S 580e. Maybach S 580e może rozpędzić się do 100 km/h w 5,1 sekundy oraz osiągnąć 250 km/h prędkości maksymalnej. Wyłącznie na silniku elektrycznym auto pojedzie maksymalnie 140 km/h.
Mercedes-Maybach nie ujawnił pojemności akumulatora. Zwykły Mercedes S 580e ma akumulator o pojemności 28 kWh. Wiadomo, że Maybach ma zasięg elektryczny do 100 km.
Luksusowa wersja samochodu ma kilka dyskretnych elementów świadczących o tym, że jest spokrewniony z elektrykiem. Firma ukryła złącze do ładowania po lewej stronie, a niebieskie akcenty w reflektorach wskazują na jego zelektryfikowany status. Wewnątrz Maybach dodał wskaźnik stanu naładowania akumulatora na desce rozdzielczej.
Mercedes-Maybach nie podał co jeszcze zostało zmienione w wersji plug-in. Firma nie ogłosiła również, kiedy trafi do sprzedaży ani nie podała ceny auta.