Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Większość kamperów powstaje na bazie aut dostawczych. Jednak pickupy równie dobrze sprawdzają się w tej roli. Udowadnia to japońska firma Direct Cars, tworząc BR75 SUV Adventure Camper, który oparty jest na Toyocie Hilux GR Sport.
BR75 stworzono na bazie Toyoty z podwójną kabiną. Zamiast tylnej paki, jest konstrukcja, która ma dłuższy zwis i łączy się z kabiną, nie zaburzając aerodynamiki pojazdu. W rezultacie kamper jest w stanie pomieścić pięciu pasażerów, a w części mieszkalnej mogą przebywać dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci.
Co najważniejsze, do tylnej części dostęp jest nie tylko poprzez boczne i tylne drzwi, ale również z kabiny pojazdu. Oznacza to, że nie trzeba wychodzić z auta, żeby udać się do kuchni czy spać. Przydatna cecha, w szczególności podczas złej pogody.
W dołączonej konstrukcji znaleźć można drewniane panele, podłogę wyłożoną kafelkami i dodatkowe oświetlenie. Pierwszym elementem, który rzuca się w oczy, to duża jadalnia ze składanym stołem i dwiema ławkami. Dach się unosi i może służyć jako świetlik.
Jadalnię można przekształcić w podwójne łóżko o długości 2300 mm. Drugie rozkładane łóżko znajduje się nad kabiną i ma długość 1660 mm, przez co jest to idealne miejsce dla dzieci. Z każdej strony znajduje się okno i jest dużo schowków.
Ciekawym elementem jest pełnowymiarowa klimatyzacja, która znajduje się w części dziennej. Zewnętrzny element klimatyzacji umieszczono pod tylnym zderzakiem. Wszystkie udogodnienia obsługuje się za pomocą dotykowego panelu.
W tylnej części znajduje się drugi pokój. Jest tam prysznic, wodoodporną podłogę, umywalka, lustro, wysuwany blat i kilka schowków. Można się tam dostać zarówno z wnętrza, jak i z zewnątrz.
BR75 wyposażony jest w duży akumulator o pojemności 200 Ah, który można ładować podczas jazdy lub za pomocą paneli słonecznych o mocy 200 W, które znajduję się na dachu. Pojazd jest wyposażony w 85-litrowy zbiornik na wodę. Auto wyposażono również w dwa gniazdka zewnętrzne do zasilania zewnętrznych urządzeń.
Direct Cars jednak nie wyrzuca niepotrzebnych elementów. Wspomniana, usunięta paka może być zmieniona w oddzielna przyczepę, którą można ciągnąć za kamperem.
BR75 kosztuje 12.450.000 jenów. Oczywiście kwota ta nie jest ostateczna, wszystko zależy od tego jakie opcje się wybierze.