Kosztowna wpadka Porsche. W Chinach Panamera za 18.000 dolarów

Setki kupujących wpłaciło zaliczki na "wyjątkową" promocję na Porsche Panamera. Niestety muszą obejść się smakiem.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Porsche Panamera kosztuje 92.400 dolarów. I to zaczyna się. Nie można uznać tego auta za tani produkt. Właśnie dlatego, gdy dealer Porsche AG w Yinchuan w Chinach zamieścił w Internecie reklamę tego modelu, oferując go za 124.000 juanów, otrzymał falę wpłat od klientów.

Zobacz wideo Porsche Taycan - samochód wyjątkowy, nowatorski i przełomowy? Sprawdzamy, czy tak jest naprawdę

Jednak ten piękny sen okazał się jedynie pomyłką. Cena 124.000 juanów przekłada się na około 18.000 dolarów, czyli mniej więcej tyle, ile kosztuje któryś z Nissanów. Rzeczywista cena za Panamerę w Chinach wynosi 998.000 juanów.

Gdy tylko zdano sobie sprawę z błędu, szybko wycofano reklamę i zamieszczono sprostowanie. Później w sprawę wmieszało się główne Porsche. Firma macierzysta skontaktowała się z pierwszą osobą, która dokonała rezerwacji online. Nie podano żadnych szczegółów, ale firma przekazała, że była w stanie wynegocjować „dobry wynik" w sprawie jednego pojazdu, który dealer miał na stanie.

Rzecznik Porsche w rozmowie z Bloombergiem przyznał się do zaistniałej pomyłki. Przedstawiciele Porsche również osobiście skontaktowali się ze wszystkimi innymi klientami online, aby wyjaśnić sytuację i przeprosić. Opłata rezerwacyjna wniesiona za cenę promocyjną miała zostać zwrócona w ciągu 48 godzin.

Porsche przebiło mur i wjechał na teren plebanii w Luszowicach Pędzili na msze? Porsche przebiło mur i zatrzymało się na plebanii

Mimo że dealer i Porsche AG podjęli szybkie działania w celu naprawienia sytuacji, wywołało to lawinę zainteresowania w mediach społecznościowych. Aktywność na Weibo gwałtownie wzrosła, ostatecznie jednak byli rozczarowani zaistniałą sytuacją.

W ubiegłym roku Porsche sprzedało w Chinach 93.286 samochodów, co oznacza spadek z 95.671 w 2021 r. W sumie kraj ten odpowiadał za jedną trzecią globalnej sprzedaży producenta luksusowych samochodów wynoszącej 301.915 i przyniósł prawie 12 miliardów dolarów przychodów.

Więcej o: