Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

W letni dzień, gdy temperatura sięga 30°C, lepiej nie zaglądać w cennik Tourana - potrafi przyprawić każdego o zawrót głowy. Ale trzeba przyznać, że to jedna z niewielu wad tego modelu.

Zgrabny minivan wypracował sobie dobrą opinię. Do czołówki tej klasy może być zaliczony ze względu na jakość wykonania, a nie innowacyjną konstrukcję, choć był to pierwszy model Volkswagena, w którym zastosowano supernowoczesną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Wyceniana na 7 tys. zł jest prawdziwym arcydziełem, przy którym większość przekładni automatycznych po prostu wysiada. Dzięki unikatowej konstrukcji z dwoma kompletami przełożeń zmiana biegu trwa ułamek sekundy. W momencie gdy na pierwszym wałku jest włączony dany bieg - na drugim przygotowany jest już następny. Na to genialne rozwiązanie amerykańskiej firmy BorgWarner dał się skusić tylko Volkswagen, ale ryzyko się opłaciło. Dzięki temu koncern posiada w swojej ofercie najsprawniejszą i najbardziej sportową spośród wszystkich skrzyń zautomatyzowanych.

Testowany egzemplarz wyposażony był dodatkowo w trzeci rząd siedzeń (2970 zł). Chowane w podłodze bagażnika dwa fotele przekształcają minivana w auto 7-osobowe, jednak trzeba mieć świadomość, iż na dodatkowych miejscach mogą podróżować raczej tylko dzieci. Fotele drugiego rzędu można niezależnie składać, przesuwać i wyjmować. Środkowy po złożeniu oparcia staje się stolikiem. Elementy tapicerki są zamontowane solidnie, a plastiki deski rozdzielczej mają nietuzinkową fakturę i są przyjemne w dotyku. Silnik 2.0 TDI jest dostępny wraz z wersjami Trendline i Highline.

Jednostka o mocy 140 KM zapewnia Touranowi przyzwoite osiągi. Rozsądnie obchodząc się z pedałem gazu, osiągnęliś- my zużycie paliwa w trasie ok. 6 l/100 km oraz 8,5 l/100 km w mieście. Przy ostrzejszej jeździe zużycie wzrasta do blisko 8 l/100 km. Niestety, cena testowanego egzemplarza ze względu na dodatkowe wyposażenie (automatyczna klimatyzacja Climatronic i metaliczny lakier) wzrosła do 124 tys. zł. Nawet biorąc pod uwagę zalety tego modelu, jest to dużo. I to decyduje o jego umiarkowanym sukcesie rynkowym.

WYNIK MINITESTU

DANE TECHNICZNE

Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG

zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 8,3/5,6/6,5l/100km

POMIARY TESTOWE (przy 21 °C, na suchej nawierzchni)

droga hamowania 100-0km/h: 45m

zużycie paliwa (średnie): 6,8l/100km

plusy/minusy

+ dynamiczny silnik

+ sprawna skrzynia biegów

+ wysoka jakość wykonania

- cena

Cena wersji testowanej 118 090 zł

Więcej o:

Komentarze (0)

Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!

Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).