Zgrabny minivan wypracował sobie dobrą opinię. Do czołówki tej klasy może być zaliczony ze względu na jakość wykonania, a nie innowacyjną konstrukcję, choć był to pierwszy model Volkswagena, w którym zastosowano supernowoczesną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Wyceniana na 7 tys. zł jest prawdziwym arcydziełem, przy którym większość przekładni automatycznych po prostu wysiada. Dzięki unikatowej konstrukcji z dwoma kompletami przełożeń zmiana biegu trwa ułamek sekundy. W momencie gdy na pierwszym wałku jest włączony dany bieg - na drugim przygotowany jest już następny. Na to genialne rozwiązanie amerykańskiej firmy BorgWarner dał się skusić tylko Volkswagen, ale ryzyko się opłaciło. Dzięki temu koncern posiada w swojej ofercie najsprawniejszą i najbardziej sportową spośród wszystkich skrzyń zautomatyzowanych.
Testowany egzemplarz wyposażony był dodatkowo w trzeci rząd siedzeń (2970 zł). Chowane w podłodze bagażnika dwa fotele przekształcają minivana w auto 7-osobowe, jednak trzeba mieć świadomość, iż na dodatkowych miejscach mogą podróżować raczej tylko dzieci. Fotele drugiego rzędu można niezależnie składać, przesuwać i wyjmować. Środkowy po złożeniu oparcia staje się stolikiem. Elementy tapicerki są zamontowane solidnie, a plastiki deski rozdzielczej mają nietuzinkową fakturę i są przyjemne w dotyku. Silnik 2.0 TDI jest dostępny wraz z wersjami Trendline i Highline.
Jednostka o mocy 140 KM zapewnia Touranowi przyzwoite osiągi. Rozsądnie obchodząc się z pedałem gazu, osiągnęliś- my zużycie paliwa w trasie ok. 6 l/100 km oraz 8,5 l/100 km w mieście. Przy ostrzejszej jeździe zużycie wzrasta do blisko 8 l/100 km. Niestety, cena testowanego egzemplarza ze względu na dodatkowe wyposażenie (automatyczna klimatyzacja Climatronic i metaliczny lakier) wzrosła do 124 tys. zł. Nawet biorąc pod uwagę zalety tego modelu, jest to dużo. I to decyduje o jego umiarkowanym sukcesie rynkowym.
Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG
zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 8,3/5,6/6,5l/100km
droga hamowania 100-0km/h: 45m
zużycie paliwa (średnie): 6,8l/100km
+ dynamiczny silnik
+ sprawna skrzynia biegów
+ wysoka jakość wykonania
- cena
Cena wersji testowanej 118 090 zł
Komentarze (0)
Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!