Pisząc o słupkach drogowych wymyślonych po nowemu, mamy na myśli te stosowane u naszych zachodnich sąsiadów. Niemieckie słupki są podobne do tych stosowanych w Polsce. Podobne, ale nie identyczne. Choć kształt i wysokość mają prawie taki sam, pierwsza różnica rozbija się o kolorystykę. Słupki za naszą zachodnią granicą nie są biało-czerwone, a po prostu białe z jednym, czarnym paskiem.
Na tym nietuzinkowość systemu stworzonego przez Niemców nie kończy się. Bo są jeszcze oznaczenia dodatkowe, które pozwalają kierowcy na odczytanie szeregu ważnych informacji. Jakie jeszcze symbole można na nich dostrzec? A więc:
W przypadku niemieckich słupków drogowych kluczowe są jeszcze trzy rzeczy. Po pierwsze identycznie jak w Polsce słupki pozwalają kierowcy na dostrzeżenie przebiegu drogi w nocy i wyznaczaniu jej granicy. Po drugie dają możliwość określenia bezpiecznej odległości od poprzedzającego auta. Po trzecie są ustawiane w odległości wynoszącej 50 metrów. Czasami dystans jest skracany. Tak dzieje się w przypadku zakrętów lub fragmentów dróg z ograniczoną widocznością.