Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Porozumienie między Toyotą i Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) a samorządem Fukuoki zakłada wprowadzenie flot ciężarówek i samochodów osobowych na ogniwa paliwowe (FCEV) do przedsiębiorstw i instytucji państwowych oraz do innych gałęzi transportu w tym regionie.
Jeszcze w tym roku finansowym zostaną wprowadzone do użytku w regionie lekkie auta dostawcze typu FCEV, które będą służyły do dystrybucji żywności i towarów codziennego użytku.
Dalsze plany obejmują wprowadzenie do użytku wodorowych śmieciarek i karetek, a także autobusów w transporcie regionalnym i niewielkich busów obsługujących linie autobusowe na mało zaludnionych terenach.
Ostatnim etapem będzie wdrożenie dużych ciężarówek do przewozu towarów na długich dystansach.
Program rozpocznie się w wysoko uprzemysłowionej prefekturze Fukuoka, w której pracuje jedna z największych flot ciężarówek w zachodniej Japonii, a następnie zostanie rozszerzony na prefekturę Kiusiu.
W sierpniu 2022 roku własną Wodorową Strategię Zielonego Wzrostu (Hydrogen Green Growth Strategy) ogłosiła prefektura Fukuoka. Władze regionu są inicjatorem programu wodorowych innowacji, obejmującego m.in. poszukiwanie nowych technologii nisko- lub bezemisyjnego wytwarzania wodoru, wykorzystania go w zakładach produkcyjnych i w transporcie oraz tworzenia gęstej sieci powiązań między różnymi branżami związanymi z wodorem.
Toyota i CJPT od początku blisko współpracują z samorządem Fukuoki, która jest jednym z liderów wdrażania na dużą skalę technologii wodorowych. W prefekturze produkowany jest niskoemisyjny wodór z odpadów komunalnych, który służy m.in. jako paliwo do prototypowej Corolli H2 startującej w wyścigach długodystansowych Super Taikyu Series.