Wyjątkowy pociąg w Szwajcarii. Wagony zaprojektowało Pininfarina

Szwajcaria ma nową atrakcję turystyczną. Pociąg, któremu zmienia się rozstaw i wysokość. Można oglądać wyjątkowe widoki tego kraju.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

W Szwajcarii pojawiła się nowa atrakcja turystyczna. Jest to podróż nowym, panoramicznym pociągiem, z którego można podziwiać przyrodę tego kraju.

Zobacz wideo [MATERIAŁ SPONSOROWANY] Motospacer po Żelazowej Woli. Japończycy kochają Chopina. Wybraliśmy się japońskim samochodem do miejsca jego urodzenia

Nowy pociąg Golden Pass Express (GPX) bezpośrednio połączy trzy najważniejsze miejsca turystyczne w kraju: Montreux, Gstaad i Interlaken. Przejeżdża specjalną trasą, na której pociąg jest zmuszony do zmiany rozstawu kół, a także wysokości nadwozia składu, tak aby podróżni mieli większy komfort przy wysiadaniu.

Dzięki nowoopracowanej technologii, podróżni mogą całą trasę (która zajmuje 3,5 godziny) przesiedzieć w swoich fotelach bez jakichkolwiek niedogodności. Mogą przez ten czas podziwiać piękno przyrody przez duże, panoramiczne okna.

Podróż przebiega przez tereny jezior, odosobnione doliny i wysokie przełęcze górskie. Biegnie tą samą trasą, jakim przebiegał szlak handlowy w średniowieczu.

Kolej Montreux Oberland Bernois (MOB) jest przekonana, że ??jej stylowe nowe pociągi panoramiczne GPX zwiększą popularność trasy, która dotychczas nie cieszyła się dużą popularnością. Szczególnie liczą na zagranicznych turystów. Koszt GPX to 93,5 mln dolarów.

Jak wcześniej zostało wspomniane, skład może dostosować się do szyn, po których jeździ. Potrzebuje jedynie kilka sekund, aby przełączyć się z toru MOB na standardową szwajcarską szerokość toru wynoszącą 1,435 milimetra, eliminując potrzebę przesiadania się pasażerów na trasie.

Stylowe wagony to efekt współpracy szwajcarskiego producenta pociągów Stadler, globalnego giganta transportowego Alstom, który zaprojektował i zbudował podwozie dostosowujące się ro rozstawu szyn oraz legendarnego włoskiego studia projektowego Pininfarina.

Ostatnia z firm już kiedyś pracowała w branży kolejowej. Była odpowiedzialna za wygląd zewnętrzny pociągu dużych prędkości we Włoszech ETR500, kolorystykę nadwozia Eurostar, a w 1993 roku Pininfarina i MOB pracowały razem nad poprzednią generacją pociągów, znaną jako Crystal Panoramic Express.

Podróżujący mają do wyboru trzy klasy: drugą, pierwszą oraz Prestige, gdzie znajduje się 28 rozkładanych skórzanych foteli. Pasażerowie z klasy pierwszej i Prestige mogą skosztować podczas podróży lokalnych produktów gastronomicznych.

Początkowo nowe pociągi GPX będą kursować z Montreux do Interlaken i odwrotnie tylko raz dziennie. Od 11 czerwca 2023 r. usługa zwiększy się do czterech kursów w obie strony. Z Montreux o 7:35, 9:35, 12:35 i 14:35, a w drugą stronę o 9:08, 11:08, 14:08 i 16:08.

Nowa kolej z całą pewnością pozwoli MOB odzyskać część klientów, którzy nie mogli nią podróżować ze względu na pandemię. Jedno jest pewne, jest to kolejny powód, aby wybrać się do Szwajcarii i zobaczyć ją z zupełnie innej strony.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.