Wirtualne Ferrari w grze. Ma hybrydę V6 i jedno miejsce siedzące

Ferrari Vision GT z gry Gran Turismo. Prezentacja odbyła się w Monako i zaprezentowano zarówno pełnowymiarowy model, jak i wirtualny.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Ferrari jako jeden z nielicznych producentów dotychczas nie przygotowało samochodu do Gran Turismo. Teraz jednak się to zmieniło i stworzyli model Vision Gran Turismo (GT).

Zobacz wideo Każdy może mieć Ferrari w swoim domu? Tak, dzięki klockom Lego

Pod kątem designu, Vision GT nie przypomina niczego, co do tej pory wyjechało od tego włoskiego producenta. Powód jest prosty, ponieważ jest to model stworzony na potrzeby gry, to projektanci nie mieli jakichkolwiek ograniczeń.

Auto posiada mocno wystające błotniki, które kontrastują z ostro zakończonym przodem i tyłem. Widoczne są również cienkie światła LED. Natomiast prześwitu prawie nie ma. Zauważyć można również masywny splitter na przedzie i nie mniej okazały dyfuzor z tyłu. Inne interesujące szczegóły to ogromne otwory wentylacyjne po bokach i duży tylny spojler połączony z dachem przez półprzezroczystą płetwę środkową. Zawijana przednia szyba obejmuje kabinę jednoosobową z centralną pozycją za kierownicą. Wystrój wnętrza jest minimalistyczny.

Hipersamochód jest tworem Ferrari Centro Stile, kierowanym przez Flavio Manzoniego. Model czerpie inspirację z kultowych samochodów wyścigowych z przeszłości, w tym 330 P3 i 512 S. Można się spodziewać, że niektóre elementy z niego, mogą pojawić się w przyszłości w prawdziwych autach tej marki.

Co ciekawe Ferrari w odróżnieniu od innych pojazdów do gry, które zostały przygotowane przez znane marki, nie zastosowało napędu elektrycznego, tylko hybrydowy.

Montowany centralnie 3,0-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, pochodzący z 296 GTB, został dostrojony tak, aby generować 1030 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo zainstalowano trzy silniki elektryczne umieszczone w każdym z przednich kół i na tylnej osi zapewniają dodatkowe 326 KM. Ferrari twierdzi, że łączny moment obrotowy z układu hybrydowego na samą tylną oś wynosi 1100 Nm. Dzięki technologii wywodzącej się z Formuły 1 bateria ma wystarczająco dużo energii, aby zapewnić maksymalną wydajność przez cały czas.

Moc z silnika jest przenoszona przez ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, podczas gdy dodanie silników elektrycznych zapewnia napęd AWD. Maranello szacuje, że tak potężna maszyna może przyspieszyć od 0-100 km w mniej niż 2 sekundy, od 0-200 km/h w mniej niż 5 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną ponad 350 km/h.

Specjalne zawieszenie z włókna węglowego, ma zapewniać tak samo dobre prowadzenie jak wygląd auta. Według Ferrari Vision GT powinien pokonać okrążenie Fiorano w 1:10 min. Prawdziwy ich samochód SF90 Stradale zrobił to w 1:19 min. Jedną z przyczyn takiego wyniku, to fakt, że Vision GT waży zaledwie 1250 kg (SF90 Stradale waży 1570 kg).

Pełnowymiarowy Ferrari Vision Gran Turismo będzie można oglądać w Muzeum Ferrari w Maranello do marca 2023 r. Osoby posiadające konsolę Playstation będą mogły nim jeździć w Gran Turismo 7 od 23 grudnia.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.