Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Elementy Tarczy TBM zmierzają ku miejscowości Babica pod Rzeszowem, gdzie w ciągu drogi S19 będą drążyć tunel. Transport już się rozpoczął i będzie przejeżdżał przez Warszawę, a dokładniej południową obwodnicą stolicy.
Pojedynczy element razem z transportem może ważyć nawet 500 ton. Ważne jest również, żeby zachować odpowiednią odległość, przez co konwój może mieć długość niemal 5 km. W obrębie miast porusza się z prędkością 10 km/h, a poza 20-30 km/h.
Transport będzie przemieszał się również trasą S2, czyli jak wcześniej wspomniano również przez Warszawę, ale z ominięciem tunelu pod Ursynowem. GDDKiA podało mniej więcej, kiedy możemy spodziewać się konwoju w stolicy.
W nocy z 18 na 19 listopada, transport pokona granicę województw łódzkiego i mazowieckiego, a nad ranem dojedzie do węzła Janki na trasie S8. Tam do godziny 22 w sobotę planowany jest postój.
W nocy z 19 na 20 listopada transport wjedzie do Warszawy. O godzinie 22:00 ruszy w stronę węzła Opacz, następnie poruszać się będzie po S2 i po ulicach Warszawy, aby ostatecznie dojechać do węzła Lubelska około 6 rano, gdzie zaplanowano kolejny postój.
W Warszawie elementy TBM poruszać się będą ulicami: Puławska, Pileckiego, Ciszewskiego, Rodowicza Anody, Dolina Służewiecka, Wilanowska i Przyczółkowa. Odbędzie się to w godzinach 00:30-3:00.
Z 20 na 21 listopada konwój ruszy trasą S17 w kierunku MOP Wola Korycka, gdzie o 5:30 planowany jest postój, który potrwa do 22:00 w poniedziałek. 22 listopada planowany jest kolejny dłuższy postój, który już odbędzie się na terenie województwa lubelskiego.
Transport elementów maszyny TBM ma potrwać jeszcze długo. Ostatnie części dotrą pod Rzeszów dopiero na koniec stycznia przyszłego roku.