12 ofert na zaprojektowanie S12 Chełm - Dorohusk. GDDKiA otworzyło oferty

GDDKiA otworzyło 12 ofert na zaprojektowanie i budowę trasy S12 od Chełma do granicy z Ukrainą. Odcinek ma mieć 23 km.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

W sierpniu tego roku GDDKiA ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy S12 od Chełma do Dorohuska. W sumie wpłynęło 12 ofert.

Zobacz wideo Czy w Polsce budujemy drogi drożej niż w Europie? Rzecznik GDDKiA odpowiada

Jednak tylko 10 z nich zmieściło się w przedziale cenowym, czyli około 1,3 mld zł. Wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie okresów gwarancji jakości w obu kryteriach. Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy planowane jest w przyszłym roku. Poniżej lista oferentów:

  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 1.000.000.000 zł
  • konsorcjum firm Polimex Infrastruktura (lider), Polimex Mostostal, Polbud-Pomorze, Mosty Łódź i Antex II (partnerzy) – 1.079.224.386 zł
  • Stecol Corporation – 1.080.761.268 zł
  • Mota-Engil Central Europe – 1.217.320.670,08 zł
  • Budimex – 1.228.256.841,54 zł
  • PORR – 1.240.244.300,88 zł
  • Strabag – 1.248.889.848 zł
  • Kolin ?nsaat Turizm Sanayi Ve Ticaret – 1.250.981.340 zł
  • Mostostal Warszawa – 1.272.808.797 zł
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) – 1.308.683.151,44 zł
  • Polaqua – 1.399.322.255,10 zł
  • konsorcjum firm Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) – 1.416.354.943 zł 

Fragment, którego dotyczy przetarg zaczynać się będzie w miejscowości Srebrzyszcze, gdzie „ekspresówka" przetnie istniejącą drogę krajową nr 12. Dalej trasa S12 przebiegać będzie po południowej stronie DK12. Ominie m.in. rezerwat przyrody Roskosz oraz miejscowość Pławanice. Za Teosinem, gdzie planowana jest budowa Miejsc Obsługi Podróżnych, przekroczy linię kolejową nr 7 relacji Warszawa - Dorohusk.  

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Planowanych jest 16 wiaduktów, 59 przejść dla zwierząt oraz węzeł drogowy Dorohusk. Droga będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 

Więcej o: