Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
W sierpniu tego roku GDDKiA ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy S12 od Chełma do Dorohuska. W sumie wpłynęło 12 ofert.
Jednak tylko 10 z nich zmieściło się w przedziale cenowym, czyli około 1,3 mld zł. Wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie okresów gwarancji jakości w obu kryteriach. Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy planowane jest w przyszłym roku. Poniżej lista oferentów:
Fragment, którego dotyczy przetarg zaczynać się będzie w miejscowości Srebrzyszcze, gdzie „ekspresówka" przetnie istniejącą drogę krajową nr 12. Dalej trasa S12 przebiegać będzie po południowej stronie DK12. Ominie m.in. rezerwat przyrody Roskosz oraz miejscowość Pławanice. Za Teosinem, gdzie planowana jest budowa Miejsc Obsługi Podróżnych, przekroczy linię kolejową nr 7 relacji Warszawa - Dorohusk.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Planowanych jest 16 wiaduktów, 59 przejść dla zwierząt oraz węzeł drogowy Dorohusk. Droga będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.