Urzędnicy chcą zlikwidować 1000 miejsc parkingowych. Wszystko dla rowerzystów

Warszawski ratusz planuje rewolucję w organizacji ruchu drogowego na Starym Mokotowie. W planach jest likwidacja nawet tysiąca miejsc parkingowych. Wszystko po to, żeby usprawnić w tej dzielnicy ruch rowerowy.

Warszawski ratusz opracował cztery warianty ulepszenia ruchu rowerowego na Starym Mokotowie. Każdy wymaga mniejszych lub większych zmian w infrastrukturze drogowej. Ucierpią na tym kierowcy, ponieważ każdy z planów zakłada pozbycie się części miejsc parkingowych.

Pierwszy z wariantów - "niezbędny" - zakłada likwidację aż 204 istniejących miejsc parkingowych. To całkiem spora liczba, ponieważ stanowi 34,06 proc. wszystkich dostępnych miejsc w tej dzielnicy. Sprawa dotyczy następujących ulic:

  • al. Niepodległości,
  • ul. Puławskiej,
  • ul. Ursynowskiej.

Ten wariant zakłada, że na al. Niepodległości ścieżka rowerowa poprowadzi wschodnią częścią jezdni. To oznacza konieczność likwidacji 46 prostopadłych miejsc parkingowych. Kolejne 101 miejsc, które znikną, zlokalizowano przy ul. Puławskiej. Ratusz podaje, że koszt przygotowania i wprowadzenia wariantu wynosi ponad 3,8 mln zł.

Każdy następny jest rozszerzeniem wariantu podstawowego. Kolejna wersja to wariant "minimalny". Zakłada likwidację dodatkowych miejsc na następujących ulicach:

  • ul. Kazimierzowska,
  • ul. Rakowiecka (na łączniku pomiędzy Ul. Kazimierzowską i al. Niepodległości),
  • ul. Madalińskiego.

Ten wariant zakłada likwidację aż 371 miejsc parkingowych, czyli aż 37,21 proc. wszystkich miejsc dostępnych w tym rejonie. Z ulicy Kazimierzowskiej zniknęłoby 99 miejsc, natomiast z ulicy Madalińskiego (od al. Niepodległości do Św. Szczepana) wszystkie. Ten wariant wyceniono na ponad 6,8 mln zł.

Ratusz przygotował jeszcze wariant "rekomendowany". Zakłada budowę pasa ruchu dla rowerzystów poprowadzonego po południowej stronie drogi. Taka zmiana wymusiłaby likwidację miejsc postojowych po jednej stronie drogi. Przy okazji doszłoby do uspokojenia ruchu na następujących ulicach:

  • ul. Narbutta (od Puławskiej do Kazimierzowskiej),
  • ul. Wiktorskiej (od Wołoskiej do Kazimierzowskiej lub Puławskiej),
  • ul. Ursynowskiej (od Niepodległości do Puławskiej).

W tym wariancie zniknęłoby 669 miejsc parkingowych, a sam koszt wyniesie prawie 8,5 mln zł.

Wariant "maksymalny" zakłada zmiany na następujących ulicach:

  • ul. Narbutta (od Boboli do Kazimierzowskiej),
  • ul. Łowickiej (od Dąbrowskiego do Rakowieckiej),
  • ul. Rakowieckiej (od Kieleckiej do Al. Niepodległości i od Kazimierzowskiej do Puławskiej),
  • ul. Wiśniowej (od Melsztyńskiej do Batorego),
  • ul. Starościńskiej,
  • ul. Rejtana (od Starościńskiej do Sandomierskiej),
  • ul. Bałuckiego, Różanej (przed Króżańską do Puławskiej),
  • ul. Sandomierskiej (od Rakowieckiej do Olesińskiej),
  • ul. Chocimskiej (od Goworka do Willowej),
  • ul. Willowej (od Puławskiej do Chocimskiej).

Większość z tych ulic jest jednokierunkowa, dlatego projekt zakłada wprowadzenie kontraruchu rowerowego oraz zmienionego sposobu parkowania. W takim wariancie zniknęłoby 1068 miejsc parkingowych, a koszt projektu oszacowano na ponad 10,1 mln zł.

Ratusz zamierza przeprowadzić w tej sprawie konsultacje społeczne w formie m.in. przejazdu rowerowego. Mieszkańcy obawiają się, że w ten sposób przekaz trafi do jednej grupy

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.