Która Toyota GR jest najlepsza? Sprawdzono to na torze

Toyota GR Cup to impreza, która ostatnio odbyła się na Slovakia Ring. Spotkały się tam GR Yaris, GR Supra i nowy GR86.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Sportowe samochody Toyoty z linii GR powstały z myślą o jeździe wyczynowej. Seria TOYOTA GR CUP została zorganizowana dla właścicieli samochodów z dopiskiem GR. Nowa inicjatywa TOYOTA GAZOO Racing Polska stwarza doskonałe warunki do sprawdzenia możliwości GR Yarisa, GR Supry oraz zupełnie nowego GR86.

Zobacz wideo Nowa Toyota Supra - klasyczne auto sportowe? [RECENZJA]

Pierwsza edycja TOYOTA GR CUP jest realizowana we współpracy z popularnymi cyklami zawodów typu track day – Drive Cup oraz Race Day. Trwający od kwietnia do listopada sezon składa się z pięciu rund, w których mogą brać udział zarówno kierowcy aut ze znaczkiem GR, jak i Yarisa GRMN oraz innych sportowych samochodów Toyoty.

Czwarta, przedostatnia runda pucharu TOYOTA GR CUP na torze Slovakia Ring przyciągnęła entuzjastów sportowych Toyot. Na zawodników czekała prawie 6-kilometrowa nitka toru. Slovakia Ring to obiekt przeznaczony dla wyścigowych aut klasy GT3 czy TCR, dlatego kierowcy zmierzyli się z trudnym sprawdzianem.

Pierwsze miejsce w klasie GR Yaris Cup zajął Marcin Zajdel z najlepszym wynikiem 2:29,011. Dzięki zwycięstwu na Slovakia Ring wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji pucharowej i przed finałową rundą zapewnił sobie 19 punktów przewagi nad zajmującym drugie miejsce Arturem Czyżykowskim.

W miniony weekend na Slovakia Ring można było podziwiać wszystkie trzy modele z linii GR. Razem z GR Yarisem i GR Suprą, w zawodach wziął udział nowy członek rodziny GAZOO Racing, model GR86.

Toyota RAV4 Hybrid GR SPORTToyota RAV4 w nowej wersji GR SPORT będzie prowadzić się pewniej i stabilnej

GR Supra, największy i najmocniejszy model z linii GR, z powodzeniem rywalizuje na światowych torach w klasie GT4 i zgodnie z oczekiwaniami okazał się najszybszym modelem Toyoty na słowackim torze. Ireneusz Ludwiniak uzyskał najlepszy czas 2:23,242 i tym samym zajął pierwsze miejsce w klasie GR Open dla modeli Toyoty z linii GR i GRMN.

Organizatorzy serii TOYOTA GR CUP zapraszają do udziału właścicieli wszystkich sportowych samochodów Toyoty, dla których została stworzona osobna klasa Race & Fun. Zwycięstwo w tym starciu odniósł Dawid Czarnik, aktualny mistrz Polski pucharu TOYOTA Racing Cup w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Drugie miejsce w czwartej rundzie pucharu zajął prowadzący Toyotę MR2 Mk2 Jan Biegoń, który jednocześnie zapewnił sobie miejsce lidera w całorocznej klasyfikacji w klasie Race & Fun. Przed końcową rundą na Silesia Ringu ma 4 pkt przewagi nad Maciejem Pawelcem i to prawdopodobnie pomiędzy tymi dwoma kierowcami rozegra się finałowa walka o tytuł.

Finałowa runda pucharu TOYOTA GR CUP odbędzie się 6 listopada na torze Silesia Ring w Kamieniu Śląskim koło Opola. Impreza będzie połączona z ostatnią rundą Drive Cup.

Więcej o: