Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Sportowe samochody Toyoty z linii GR powstały z myślą o jeździe wyczynowej. Seria TOYOTA GR CUP została zorganizowana dla właścicieli samochodów z dopiskiem GR. Nowa inicjatywa TOYOTA GAZOO Racing Polska stwarza doskonałe warunki do sprawdzenia możliwości GR Yarisa, GR Supry oraz zupełnie nowego GR86.
Pierwsza edycja TOYOTA GR CUP jest realizowana we współpracy z popularnymi cyklami zawodów typu track day – Drive Cup oraz Race Day. Trwający od kwietnia do listopada sezon składa się z pięciu rund, w których mogą brać udział zarówno kierowcy aut ze znaczkiem GR, jak i Yarisa GRMN oraz innych sportowych samochodów Toyoty.
Czwarta, przedostatnia runda pucharu TOYOTA GR CUP na torze Slovakia Ring przyciągnęła entuzjastów sportowych Toyot. Na zawodników czekała prawie 6-kilometrowa nitka toru. Slovakia Ring to obiekt przeznaczony dla wyścigowych aut klasy GT3 czy TCR, dlatego kierowcy zmierzyli się z trudnym sprawdzianem.
Pierwsze miejsce w klasie GR Yaris Cup zajął Marcin Zajdel z najlepszym wynikiem 2:29,011. Dzięki zwycięstwu na Slovakia Ring wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji pucharowej i przed finałową rundą zapewnił sobie 19 punktów przewagi nad zajmującym drugie miejsce Arturem Czyżykowskim.
W miniony weekend na Slovakia Ring można było podziwiać wszystkie trzy modele z linii GR. Razem z GR Yarisem i GR Suprą, w zawodach wziął udział nowy członek rodziny GAZOO Racing, model GR86.
GR Supra, największy i najmocniejszy model z linii GR, z powodzeniem rywalizuje na światowych torach w klasie GT4 i zgodnie z oczekiwaniami okazał się najszybszym modelem Toyoty na słowackim torze. Ireneusz Ludwiniak uzyskał najlepszy czas 2:23,242 i tym samym zajął pierwsze miejsce w klasie GR Open dla modeli Toyoty z linii GR i GRMN.
Organizatorzy serii TOYOTA GR CUP zapraszają do udziału właścicieli wszystkich sportowych samochodów Toyoty, dla których została stworzona osobna klasa Race & Fun. Zwycięstwo w tym starciu odniósł Dawid Czarnik, aktualny mistrz Polski pucharu TOYOTA Racing Cup w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Drugie miejsce w czwartej rundzie pucharu zajął prowadzący Toyotę MR2 Mk2 Jan Biegoń, który jednocześnie zapewnił sobie miejsce lidera w całorocznej klasyfikacji w klasie Race & Fun. Przed końcową rundą na Silesia Ringu ma 4 pkt przewagi nad Maciejem Pawelcem i to prawdopodobnie pomiędzy tymi dwoma kierowcami rozegra się finałowa walka o tytuł.
Finałowa runda pucharu TOYOTA GR CUP odbędzie się 6 listopada na torze Silesia Ring w Kamieniu Śląskim koło Opola. Impreza będzie połączona z ostatnią rundą Drive Cup.