Włosi uwspółcześnili modele Stelvio i Giulia, które będą dostępne dla klientów od lutego 2023 roku. Przede wszystkim na pierwszy rzut oka wysuwa się stylistyczna ingerencja w przednie części nadwozia pojazdów. Zupełnie nowe reflektory matrycowe Full-LED z dynamicznymi kierunkowskazami, wypełniono charakterystycznym potrójnym motywem świetlnym w celu upodobnienia Stalvio i Giulii do modelu Tonale.
Kolejne zmiany w wyglądzie są znacznie drobniejsze. Osłona chłodnicy, na której umieszczone jest logo, oraz dolne wloty powietrza, mają nowy wzór wypełnienia. Giulia po zmianach ma tylne lampy ze szkła z przezroczystym wykończeniem, a Stelvio klosze z przydymionego szkła z błyszczącym czarnym wykończeniem.
Alfa Romeo Giulia lifting 2023 Fot. Alfa Romeo
Duża zmiana dotyczy technologii mających wpływ na komfort jazdy. Do najbardziej charakterystycznych elementów odmłodzonych modeli można zaliczyć cyfrowy wyświetlacz zegarów. Obejmuje ona nowy, w pełni cyfrowy ekran TFT o przekątnej 12,3", umożliwiający dostęp do wszystkich danych samochodu i ustawień trybu autonomicznej jazdy. Co więcej, zestaw wskaźników można przekonfigurować według własnych preferencji, wykorzystując trzy dostępne konfiguracje: Evolved, Relax i Heritage.
Evolved wykorzystuje centralny obszar ekranu, zachowując na swoim miejscu dwa boczne zegary. Relax koncentruje się na komforcie, nie podaje szczegółowych informacji o samochodzie i nie ma dwóch zegarów. Heritage inspirowany jest kultowymi modelami marki z lat 60. i 70., z charakterystycznymi detalami, takimi jak odwrócone cyfry na końcu prędkościomierza.
Dostępna technologia NFT (Non-Fungible-Token), która debiutowała w modelu Tonale, opiera się na koncepcji poufnego i niemodyfikowalnego zapisu głównych informacji na temat każdego samochodu. Za zgodą klienta, NFT generuje certyfikat, w którym zapisane są dane dotyczące okresu eksploatacji pojazdu. Może być on wykorzystany jako gwarancja, że samochód był prawidłowo serwisowany i utrzymywany, co ma pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną.
System multimedialno-informacyjny oferuje platformę "Alfa Connect Services", czyli szeroką gamę użytecznych usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort, zaprojektowanych tak, by zapewnić aktualizacje "Over the Air". Funkcja "My Remote" obejmuje różnorodne usługi, w tym możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu (blokowanie/odblokowanie drzwi, migające światła) za pomocą smartfona/smartwatcha.
Alfa Romeo Giulia lifting 2023 Fot. Alfa Romeo
Giulia i Stelvio są zgodne z nową logiką gamy wprowadzoną wraz z Alfą Romeo Tonale, aby konfiguracja samochodu przez klienta była łatwiejsza. Teraz dostępne będą dwa główne poziomy wyposażenia - Super i Ti. Poziom wyposażenia Super można spersonalizować, wybierając pakiet Sprint, zawierający dodatkowe liczne opcje o zdecydowanie sportowym charakterze. Z kolei poziom wyposażenia Ti, uwydatniający elegancję i wyrazisty charakter obu samochodów, można dodatkowo wzbogacić o pakiet Veloce, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować właściwości jezdne, osiągi i sportowy charakter. Auta oferują kompletny zestaw systemów wspomagania kierowcy (ADAS), umożliwiających autonomiczną jazdę poziomu 2.
Ponadto, odmłodzone Giulia i Stelvio oferują ważne nowości w zakresie silników: we wszystkich modelach z gamy dostępna jest teraz wersja z silnikiem diesla o mocy 160 KM z napędem na tylne koła. Dopełnieniem oferty jest benzyna mocy 280 KM i diesel o mocy 210 KM z napędem integralnym z technologią Q4. W wersji wyposażenia Veloce można połączyć napęd integralny Q4 z dyferencjałem Q2 o mechanicznie ograniczonym poślizgu, dostępnym na zamówienie również w wersjach oferowanych jedynie z napędem na tył.
Z okazji debiutu nowych Giulii i Stelvio, marka Alfa Romeo wprowadza serię specjalną Competizione, opartą na wersji wyposażenia Veloce i dostępna z każdym z wymienionych silników. Premierowa edycja jest topową wersją w gamie i wyróżnia się szarym, matowym kolorem Moon Light, czerwonymi zaciskami hamulcowymi i 21-calowymi felgami.
We wnętrzu Competizione wyróżnia system audio Harman/Kardon oraz pokryte elegancką skórą deska rozdzielczą i fotele z kontrastowym, czerwonym szwem. Ponadto, seria specjalna posiada przyciemniane szyby i logotyp Competizione umieszczony na bokach karoserii oraz na przednim zagłówku. Wersja wyposażenia Competizione oferuje w standardzie ekskluzywne zawieszenie Alfa Active Suspension (amortyzacja sterowana elektronicznie, tryb jazdy ukierunkowany na osiągi lub na komfort) i technologię NFT.
Alfa Romeo Stelvio lifting 2023 Fot. Alfa Romeo