Dacia Jogger będzie dostępna z napędem hybrydowym. Po raz pierwszy w historii

Kolejna edycja Paris Motor Show właśnie rusza. Na stoisku marki Dacia pojawił się przełomowy model Jogger. Po raz pierwszy w historii rumuńskiej marki pod maskę trafił układ hybrydowy zaprojektowany przez Renault.

Dacia zupełnie niedawno zadeklarowała, że do 2035 roku nie zamierza rezygnować z samochodów spalinowych. W obliczu coraz bardziej wyśrubowanych limitów i norm emisji spalin, rumuńska marka stosuje różne rozwiązania, żeby spełniać wymogi regulowane przepisami. W ostatnim czasie daje klientom możliwość wyboru samochodów z fabryczną instalacją LPG.

Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Już w przyszłym roku do oferty rumuńskiego producenta dołączy Dacia Jogger z hybrydowym napędem. Pod maskę samochodu trafi technologia E-TECH znana z modeli Renault. Szczegóły dotyczące rozwiązania są jeszcze objęte tajemnicą.

Zobacz wideo

Jak dotąd wiadomo tylko tyle, że samochód zaoferuje 140 KM maksymalnej mocy systemowej, czyli o 5 KM mniej niż w Renault. To oznacza, że rozwiązanie zastosowanie niedawno w Renault Clio zostanie przeniesione bez większych zmian.

Pod maską będzie pracować silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Jednostka o mocy 91 KM i 144 Nm maksymalnego momentu obrotowego będzie wspomagana przez silnik elektryczny o mocy 49 KM i 205 Nm. Energia elektryczna będzie magazynowana w niewielkim akumulatorze o pojemności 1,2 kWh.

Dacia Jogger ECO-G 100Opinie Moto.pl: Dacia Jogger ECO-G 100 - kombi, które chciało być SUV-em

Do tego zestawu dołączy jeszcze alternator z funkcją rozrusznika wytwarzający 20 KM i 50 KM. Jego zadaniem będzie błyskawiczne uruchamianie jednostki spalinowej oraz synchronizacja pracy automatycznej skrzyni biegów. Nie będzie to jednak klasyczna przekładnia CVT jak w konkurencyjnych rozwiązaniach. Zamiast tego zainstalowano zautomatyzowaną przekładnię oferującą aż 15 przełożeń.

Produkcja Dacii Jogger z nowym napędem będzie realizowana w zakładach w rumuńskich zakładach w Mioveni. Również tam będzie powstawać zespół napędowy bazujący na częściach importowanych z Francji.

Więcej o: