Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Mercedes Klasy A to obecnie hatchback jak i sedan, nazywany przez niemieckiego producenta limuzyną. Właśnie przeszedł kilka zmian, które najprawdopodobniej będą ostatnimi przez przejściem na emeryturę tej generacji modelu.
Zmiany zewnętrzne wprowadzone w Klasie A są minimalne. Być może trzeba będzie wyjąć szkło powiększające, aby zauważyć zmiany, które obejmują odświeżoną osłonę chłodnicy z wzorem gwiazdy, nowe reflektory, które mogą być wyposażone w diody LED, cztery nowe wzory kół, standardowe tylne światła LED i nowy tylny dyfuzor.
W kabinie również niewiele się zmieniło. W standardzie jest 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy wyświetlacz multimedialny. Jako opcja dostępne są dwa wyświetlacze 10,25-calowe. Jest też nowa kierownica spłaszczona u dołu, uproszczona konsola środkowa bez obrotowego kontrolera systemu MBUX i inspirowane turbiną otwory wentylacyjne.
Mercedes wprowadził również zmiany, jeśli chodzi o poziomy wyposażenia. Na przykład modele podstawowe są standardowo wyposażone w trójwymiarową tapicerkę ARTICO, podczas gdy kabina w wersji Progressive jest dostępna w kolorze czarnym, beżowym i nowym kolorze szałwii.
Nowe wykończenia w kolorze ciemnego włókna węglowego zdobią również deskę rozdzielczą i panele drzwi, podczas gdy modele AMG Line mają wykończenia z jasnego szczotkowanego aluminium i czerwone kontrastujące szwy.
Pojawiły się również nowe elementy standardowe. Na przykład model podstawowy jest wyposażony w kamerę cofania, pakiet USB i kierownicę wykończoną skórą Nappa. Natomiast wersja Progressive wyposażenia standardowo oferuje takie elementy, jak reflektory LED, podparcie lędźwiowe, pakiet parkingowy i pakiet lusterek.
System MBUX także przeszedł modyfikacje. Dołożono do niego czytnik linii papilarnych, dodatkowy port USB-C oraz ulepszenia asystenta głosowego.
Co się tyczy napędu, to Mercedes ulepszył wszystkie wersje nieAMG o 48-woltowe układy hybrydowe. Oferowane rozwiązanie będzie znajdować się w wersji A250e zarówno hatchback, jak i sedan oraz w odmianach A180, A200, A220 4Matic, A250 4Matic, A180 d, A200 d i A220 d.
Na szczycie oczywiście znajdują się odmiany Mercedes-AMG A35 oraz A45 S. Korzystają w dużej mierze z tych samych ulepszeń wizualnych, co mniejsze modele Klasy A, a A35 jest wyposażony w 48-woltowy system mild-hybrid.
W ofercie pojawi się również specjalny wariant dla A45 S. Nazywać się będzie AMG Street Style Edition i jest wykończony w kolorze Mountain Grey Magno z fluorescencyjnymi pomarańczowymi akcentami, 19-calowymi matowymi czarnymi felgami, czerwonymi zaciskami hamulcowymi i kilkoma zmianami wnętrza, w tym czarnymi fotelami Performance z mikrofibry Microcut z pomarańczowymi akcentami.