Brabus szaleje. Miętowy Mercedes-Maybach S580

Brabus lubi odważne kolory. Tym razem nadał miętowy posmak flagowemu Mercedesowi.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Brabus modyfikuje mercedesy już od dawien dawna. Teraz wziął na warsztat Mercedesa-Maybacha S580. Zmieniono mu wygląd zewnętrzny i moc, ale najbardziej widoczne zmiany wprowadzono we wnętrzu.

Zobacz wideo Oferuje wszystko, co ma najlepszego w ofercie Mercedes-Benz, a jego środek wręcz szokuje. Jakie niespodzianki skrywa Maybach?

Zacznijmy jednak od wyglądu zewnętrznego. Limuzyna ma wykończenie z włókna węglowego na obramowaniach wlotu powietrza w zderzaku, na splitterze i na osłonie dyfuzora. Zwykłe jasne elementy zostały zastąpione ciemnym wykończeniem Shadow Chrome, w połączeniu z nowym zestawem 22-calowych kutych kół BRABUS Monoblock M „Platinum Edition" w kolorze Shadow Grey, które wyglądają podobnie do oryginalnego projektu. Tuner dodał również swoje emblematy Brabus Masterpiece na przednich błotnikach i słupkach D.

Wnętrze jest mniej subtelne niż to co widać na zewnątrz. Nowa skórzana tapicerka w kolorze turkusowo-niebieskim pokrywa większość powierzchni kabiny. Do tego firma zastosowała charakterystyczne dla niej pikowanie „Seashell Diamond". Włókno węglowe również znalazło tutaj zastosowanie. Znalazło się na tunelu środkowym, desce rozdzielczej i wstawkach drzwi. Wyposażenie obejmuje wszystko, czego można oczekiwać od Maybacha, takie jak wentylowane i podgrzewane niezależne tylne siedzenia, w pełni cyfrowy kokpit i fantazyjne oświetlenie otoczenia.

Jak to bywa w przypadku Brabusa, firma nie ograniczyła się wyłącznie do zmian wizualnych. Dzięki nowemu oprogramowaniu 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem wytwarza 600 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Jest to niewielka zmiana w porównaniu do standardowego 503 KM i 700 Nm, ale przybliża te wartości do flagowego Mercedesa-Maybacha S680 z V12. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła przez dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Dzięki tym zmianom, Brabus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Prędkość maksymalna pozostaje ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Poza zmianami felg, zmodyfikowano również zawieszenie, które obniżono o 20 mm. Było to możliwe dzięki dodaniu modułu Brabus SportXtra do standardowego zawieszenia pneumatycznego z regulacją wysokości.

Brabus nie podał cen swojej wersji Maybacha. Można się jednak spodziewać, że w przyszłości tuner zajmie się innymi klasami S od Maybacha, gdyż w swojej ofercie ma już Maybacha GLS.

Więcej o: