Co z budową fabryki Izery w Jaworznie? Na terenie pojawili się geodeci

Budowa fabryki pierwszego polskiego samochodu elektrycznego nadal wywołuje wiele znaków zapytania. Tymczasem na działce w Jaworznie, która niedawno należała do Lasów Państwowych pojawili się geodeci. Kiedy ruszy produkcja Izery?

Status budowy fabryki polskiego samochodu elektrycznego marki Izera to jedna wielka niewiadoma. Spółka Electromobility Poland (EMP) nie przedstawiła nowych postępów w tej sprawie. Ostatnie informacje pochodzą z początku roku i dotyczą wyboru inwestora zastępczego – firmy Prochem, a także planisty zakładu – firmy wchodzącej w skład koncernu Durr Group.

Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Do tej pory nie wybrano jeszcze dostawcy platformy podłogowej, na której będzie powstawać Izera. W lipcu okazało się, że firma EDAG Engineering nie jest już integratorem technicznym polskiej marki.

W lipcu przekazano grunt w Jaworznie, gdzie zaplanowano lokalizację zakładu. Tereny należące do Lasów Państwowych trafiły w ręce miasta zamiast do spółki odpowiedzialnej za budowę elektrycznego auta.

Zobacz wideo [MATERIAŁ PROMOCYJNY] Izera Hatchback na pierwszym filmie. Tak ma wyglądać polski samochód elektryczny

W tym miejscu zostanie uruchomiony Jaworznicki Obszar Ekonomiczny, który trafi pod zarząd Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Umowa pomiędzy miastem a zarządcą strefy została podpisana 4 sierpnia br. Spółka EMP będzie dysponować gruntem dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku. Dopiero wtedy najwcześniej ruszy budowa fabryki.

Tymczasem na terenie, gdzie w przyszłości będą powstawać polskie samochody elektryczne pojawili się geodeci. Prowadzą tam badania geotechniczne, które potrwają kilka tygodni. Ich celem jest wskazanie odpowiedniego sposobu posadowienia konstrukcji fabryki.

Zgodnie z założeniami spółki EMP, produkcja w fabryce ruszy pod koniec 2024 roku. Spółka utrzymuje, że plany są cały czas aktualne. W Jaworznie pracę znajdzie ok. 15 tys. osób, a rocznie wyjedzie z fabryki nawet 150 tys. samochodów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.