Jest nowy roadster od Astona Martina. Limitowany i wyprzedany

Aston Martin podczas Monterey Speed ??Week zaprezentował model V12 Vantage Roadster. Był w limitowanej liczbie sztuk. Był, bo wszystkie zostały sprzedane przed debiutem.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Aston Martin na początku tego roku wprowadził na rynek model V12 Vantage w wersji coupe. Przyszła jednak pora, aby zgubić dach i właśnie wersja roadster została zaprezentowana podczas Monterey Speed Week.

Zobacz wideo Aston Martin z pierwszym SUV-em. Wyjątkowe auto i wyjątkowy gość programu

Pod maską znalazł się silnik V12 o pojemności 5,2 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Obecny jest on w takich modelach jak DB11 i DBS Superleggera. Generuje on moc 700 KM i 753 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na tył za pomocą specjalnie skalibrowanej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni ZF i mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Osiągi nie należą do kategorii Bugatti Mistral, ale od 0 do 60 mil na godzinę (97 km/h) rozpędza się w 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h.

Nie trzeba jednak słyszeć silnika V12, aby wiedzieć, co kryje się pod maską tego Roadstera. Podobnie jak V12 coupe, ten model wyróżnia się szerszym nadwoziem z rozciągniętymi przednimi i tylnymi błotnikami, aby pomieścić rozstaw kół, który jest do 40 mm szerszy niż w standardowym samochodzie. Inne cechy charakterystyczne to pełny spojler zintegrowany z przednim zderzakiem, większy o 25 procent grill, wlot na masce, rzeźbione progi boczne i tylny dyfuzor.

Tylny spojler jest opcjonalny. Według producenta zarządzanie aerodynamiką podwozia wystarczy, aby utrzymać auto w ryzach. Kupujący mają również możliwość zamówienia 21-calowych felg aluminiowych w kolorze satynowej czerni lub satynowej czerni z diamentowym wykończeniem lub wyrzucenia ich w całości i wybrania jednego z dwóch zestawów kutych felg aluminiowych, co pozwala zaoszczędzić 8 kg.

Odchudzanie widoczne jest również w pozostałych częściach auta. Inne środki mające na celu zmniejszenie masy obejmują zastosowanie włókna węglowego w przednim zderzaku, masce typu clamshell, błotnikach i przedłużeniach progów, a tylny zderzak i pokrywa pokładu napędowego są również wykonane z materiału kompozytowego. Dopełnieniem wysiłków na rzecz zrównoważenia dodatkowego ciężaru silnika V12 jest układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej o grubości 1 mm, który pozwala zaoszczędzić 7,2 kg w porównaniu z konfiguracją V8 Vantage oraz pakiet hamulców węglowych, który ucina kolejne 23 kg. Dostępny jest również pakiet foteli z włókna węglowego (-7,3 kg).

Ciężar własny pojazdu wynosi 1855 kg. To i tak dużo. V12 Coupe waży 1798 kg. Aston twierdzi, że kalibracja układu kierowniczego roadstera jest zgodna z modelem coupe, ale adaptacyjne amortyzatory mają swoją własną, zindywidualizowaną regulację. Prawdopodobnie w celu dostosowania się do dodatkowej wagi roadstera.

Fotele Sports Plus wykończone skórą półanilinową, pikowane w kształcie skrzydeł i perforowany wzór nadają specyficzną atmosferę wnętrza. Można się założyć, że większość z 249 właścicieli (bo właśnie tyle samochodów zostanie wyprodukowanych) poprosi dział personalizacji Astona Q o wprowadzenie kilku poprawek przed dostawą pod koniec 2022 roku.

W Astonie nie potrafią dochować tajemnicy, skoro przed debiutem sprzedano wszystkie sztuki.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.