Maxus eT90 - nowy elektryczny pickup z Chin dostępny od jesieni. Także w Polsce

Chiński producent aut elektrycznych Maxus, poinformował, że ich nowy pickup o oznaczeniu eT90 trafi wkrótce na europejski rynek. Rynkową premierę zaplanowano na listopad. "Elektryk" zawita także do Polski.

Chiński producent Maxus, należący do koncernu SAIC Motor, na dobre zadomowił się na europejskim rynku. Jego oferta obejmowała dotychczas samochody użytkowe, Vany oraz SUVy. Teraz przyszedł czas na pickupa, który trafi do sprzedaży już w listopadzie tego roku.

Elektryczny pickup z ciężarową homologacją

Maxus eT90 to duży, pięciomiejscowy elektryczny pick-up. Ponieważ jest on homologowany jako samochód ciężarowy (homologacja N1), jest testowany przy dużych obciążeniach - zgodnie ze standardem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Dla porównania, w przypadku osobówek testy przeprowadzane są bez dodatkowego ciężaru, ani pasażerów.

Wymiary pojazdu prezentują się następująco - 5,37 m długości, 1,9 m szerokości i 1,80 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 3,15 m, z kolei ładowność to 1000 kg. Jej wykorzystanie ułatwią haki umieszczone na burtach, które pozwolą zabezpieczyć przewożony na pace ładunek.

Chiński pojazd na amerykańską modłę

Pojazd, mimo iż zaprojektowany w Chinach, stylistycznie nawiązuje do amerykańskich wzorców. W pierwszej kolejności w oczy rzuca się olbrzymi chromowany grill. Jego rozmiar podkreślają kontrastowe, niewielkie ledowe reflektory.

Tył został skomponowany równie zgrabnie. Tylne pionowe lampy łączą się ze sobą za sprawą ledowej listwy poprowadzonej przy dolnej krawędzi klapy. Pojazd na pewno trudno będzie pomylić z innymi pickupami - wszystko za sprawą olbrzymiego napisy Maxus.

Za sprawą pokaźnych rozmiarów wnętrze eT90 jest bardzo przestronne. W środku znajdziemy 10,3-calowy ekran dotykowy, 6-kierunkową regulację przednich foteli, Apple CarPlay, skórzaną tapicerkę i dwukierunkowo regulowaną skórzaną kierownicę. Ponadto pojazd został wyposażony w system elektronicznej kontroli stabilizacji toru jazdy, kamerą cofania, czujniki parkowania i układ kontroli prędkości zjazdu.

Co do napędu, pod maską pracuje silnik elektryczny o mocy 204 KM, generujący 310 Nm momentu obrotowego. Akumulator ma pojemność 88,5 kW netto, który w cyklu mieszanym zapewnia zasięg na poziomie 330 km. Ponadto eT90 jest standardowo wyposażony w system utrzymujący pożądaną temperaturę baterii. 

Maxus eT90 w salonach jeszcze w tym roku

Kierownik sprzedaży w RSA, importera Maxus, Bernhard Jahnsen, powiedział, że pierwsze samochody pojawią się na europejskim rynku już w listopadzie.

"Obserwujemy niezwykle duże zainteresowanie wokół naszego pick-upa i w związku z tym zarezerwowaliśmy dużą liczbę samochodów. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone do salonów jeszcze w tym roku, a już niebawem rozpoczynamy przyjmowanie zamówień" - przekazał Jahnsen.

Początkowo pojazd oferowany będzie w wersji 5-osobowej, ale nie wykluczone, że powstanie także wariant 2-osobowy. Na pewno trafi on w gusta osób, szukających pojazdu typowo roboczego.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.