Porsche 911 GT3 RS 2023 zadebiutuje za moment. Wyciekły pierwsze zdjęcia

Od oficjalnej premiery Porsche 911 GT3 RS dzielą nas już tylko godziny. Jak to zwykle bywa, właśnie wyciekłe oficjalne zdjęcia. Nowe wcielenie ekstremalnego wariantu będzie ociekać mocą przyozdobione mnóstwem aerodynamicznych dodatków.

Przedpremierowe zdjęcia Porsche 911 GT RS o typoszeregu 992 wyciekły w sieci za sprawą użytkownika Instagrama o nazwie „liucunyi_starandcar".

 

W nowej wersji w oczy rzucają się felgi z centralną śrubą pomalowane mocno kontrastującym, czerwonym lakierem, naklejki i detale nadwozia w tym samym kolorze, a także jeszcze więcej włókna węglowego. Ten ultralekki i bardzo wytrzymały materiał znajdziemy na przednich błotnikach, tuż za przednimi kołami oraz za tylnymi kołami. To elementy aerodynamiczne, których zadaniem będzie właściwe kierowanie strugi powietrza.

Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl 

Ekstremalna maszyna została odziana w 20-calowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 275/35 (na przedniej osi) i 21- calowe 325/30 (na tylnej) osi. Pakiet aerodynamiczny obejmuje duży dyfuzor z tyłu, w który wkomponowano dwie centralne końcówki wydechu, aktywne tylne skrzydło oraz dwa wloty powietrza umieszczone w masce. Egzemplarz prezentowany na zdjęcia ma jeszcze dwie charakterystyczne płetwy na dachu.

Zobacz wideo

Choć rozdzielczość zdjęć nie jest zbyt wysoka, widać wyraźnie obrotomierz wyskalowany do 10 tys. obr./min. Czerwona linia pojawia się dopiero przy 9 tys. obr./min. Mimo że skrzynia biegów przypomina przekładnię mechaniczną, w przypadku tego modelu mamy do czynienia z bardzo szybką konstrukcją PDK (dwusprzęgłowa skrzynia biegów).

Porsche 911 GT3 RS na rok modelowy 2023 to nadal samochód drogowy, którego naturalnym środowiskiem jest tor wyścigowy. Wntrze zostało bogato przyozdobione włóknem węglowym. Kierownica w tym modelu została obszyta Alcantarą, znajdziemy uchwyt na napoje oraz system infotainment z ekranem rozrywkowym i ekranem dotykowym.

Dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości otaczają centralnie montowany obrotomierz, który również ma wbudowany wyświetlacz z lampkami ostrzegawczymi, sygnalizacją załączonego biegu oraz aktualną prędkością.

Póki co oficjalne komunikaty Porsche są bardzo lakoniczne. Producent zapowiedział, że pod tylną klapą będzie pracować wolnossący, 4-litrowy bokser o mocy "w okolicach 500 KM". Pozostaje tylko czekać na oficjalne odsłonięcie modelu.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.