Rozbudowę i wymianę starych fotoradarów na nowe zapowiadano już dawno, ale dopiero teraz wypłynęło trochę szczegółów. Dziennik.pl poinformował właśnie, że nowe lokalizacje obejmą m.in. autostrady oraz drogi ekspresowe, gdzie takie rozwiązania były do tej pory prawdziwą rzadkością.
Do tej pory na drogach pojawiło się już 26 nowych fotoradarów, ale docelowo przy drogach ma stanąć blisko 350 urządzeń dyscyplinujących kierowców, nie tylko fotoradarów. Wszystkie mają pojawić się na polskich drogach do końca 2023 roku. Oto pełna lista systemów, które niebawem zaczną działać w Polsce:
Sieć polskich fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości (OPP) to nie tylko skuteczne narzędzie do powstrzymywania zapędów kierowców, lecz także potężna maszynka do zarabiania pieniędzy. Z danych, które uzyskał GITD, wynika, że w tylko w pierwszym półroczu 2022 roku system zarządzany przez CANARD odnotował ponad pół miliona przypadków przekroczenia prędkości. Z tego blisko 95 tys. kierowców przyłapały odcinkowe pomiary prędkości, a 387 tys. sfotografowały fotoradary. Te proporcje już niebawem ulegną zmianie, bo, jak już wspomnieliśmy, na polskich drogach powstanie 39. nowych OPP.
Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Według informacji na liście lokalizacji znalazły się wszystkie kategorie dróg: autostrady A1, A2 i A4, drogi ekspresowe S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, trzy powiatowe i jedna droga gminna. Z danych GITD wynika, że łącznie w ten sposób będzie patrolowanych ok. 200 km nowych tras.
Wytypowane są już także miejsca, gdzie staną – wskazali je eksperci z Instytutu Transportu Samochodowego – ale wiadomo też, że zanim zostaną ostatecznie potwierdzone, wykonawca, czyli olsztyńska spółka Sprint, wykona własną kontrolę techniczną wytypowanych miejsc.
– Po zakończeniu tych prac zostaną podjęte ostateczne decyzje co do wcześniej wytypowanych lokalizacji, a wykonawcy będą mogli przystąpić do prac instalacyjnych – poinformowała dziennik.pl Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.
Wspomniane 39 OPP rozmieszczone będą w 13 województwach. Po pięć w województwie łódzkim i podkarpackim, po cztery w województwie lubuskim, mazowieckim i śląskim, trzy w województwach kujawsko-pomorskim i dolnośląskim, po dwa na Lubelszczyźnie, w Wielkopolsce i w województwie zachodniopomorskim, pomorskim i małopolskim, a jeden stanie na terenie województwa opolskiego.
Pełna lista nowych Odcinkowych pomiarów prędkości (lokalizacje wytypowane przez ITS):
Dane: dziennik.pl