Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Trasa S19 Via Carpatia rośnie w oczach, a przynajmniej na papierze. GDDKiA ogłosiło, że wybrało najkorzystniejszą ofertę na realizację odcinka Domaradz – Krosno w ciągu właśnie tej drogi.
W przetargu złożonych zostało osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła spółka Mostostal Warszawa, która zaoferowała zrealizowanie tego odcinka Via Carpatia za kwotę 1.063.251.940,57 zł. Teraz jeśli inni oferenci nie złożą odwołania od decyzji GDDKiA oraz wybór uzyska pozytywną opinię Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy.
Wspomniany odcinek powstanie w ramach programu Projektuj i buduj. Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ramach inwestycji, przy trasie głównej powstać ma siedem estakad, osiem mostów, osiem wiaduktów drogowych, trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych) i trzy przepusty. Także powstanie szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni.
Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.
Ponadto w ramach inwestycji w miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze w kierunku Rzeszowa i w kierunku Barwinka. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.
Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych.