Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Bugatti słynie z hipersamochodów. Chiron Super Sport (SS) 300+ to pojazd, który był pieśnią do tego typu pojazdów. Jego zadanie było proste: przebić się przez granicę 300 mi/h, czyli 483 km/h.
Ostatecznie udało się tego dokonać i to znacznie. W 2019 r. Chiron SS 300+ pojechał z prędkością 490,484 km/h z Andym Wallace'em za kierownicą. Jest to najszybsze Bugatti jakie powstało w historii marki.
Ta odmiana Chirona charakteryzuje się chociażby poprawioną aerodynamiką czy wydłużonym tyłem, który jest o około 25 cm dłuższy niż wersje standardowe.
Dyrektor Bugatti Christophe Piochon powiedział:
W długiej historii Bugatti istnieją pojazdy, które określają swoją epokę. Typ 35 zmienił wyścigi samochodowe, Type 41 Royale na nowo zdefiniował bogactwo, Type 57 SC ustanowił nowe standardy w projektowaniu, a teraz jest Chiron Super Sport 300+, osiągnął prędkości, które od dawna uważano za niemożliwe w samochodzie produkcyjnym.
Aby osiągnąć wspomnianą oszałamiającą prędkość maksymalną, Chiron Super Sport 300+ przeszedł znaczące ulepszenia. Może pochwalić się o 100 KM większą mocą od 8-litrowego silnika W16 z poczwórnym turbodoładowaniem, który obecnie osiąga moc 1600 KM. Zespół inżynierów opracował nowy system zarządzania temperaturą oraz zaktualizował oprogramowanie. Kurtyny powietrzne w przednich rogach poprawiają aerodynamikę, a wyloty powietrza przy nadkolach i za przednimi kołami zmniejszają opór, wytwarzając również niewielki docisk.
Odkryte włókno węglowe zostało wykorzystane w różnych częściach samochodu między innymi można je zobaczyć na wycieraczce przedniej szyby. Inne zalety modelu to logo „Macaron" wykonane z prawdziwej srebrnej i czarnej emalii oraz magnezowe koła z indywidualnym wykończeniem, które producent nazywa Nocturne.