Nissan wprowadził nowego X-Traila. W Japonii tylko w wersji zelektryfikowanej

Nissan wprowadził na rynek japoński czwartą generację X-Traila. Jest ona dostępna tylko w wersji zelektryfikowanej w wersji 2WD i 4WD.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Nowy X-Trail w wersji japońskiej prawdopodobnie zostanie wprowadzony w takiej samej konfiguracji na rynki europejskie. Zatem dostępny będzie wyłącznie w wersji zelektryfikowanej, czyli z układem hybrydowym e-POWER drugiej generacji.

Zobacz wideo Hybrydowy Nissan Qashqai e-POWER

Nowy X-Trail współdzieli platformę CMF-C z Mitsubishi Outlanderem. Układ hybrydowy łączy silnik spalinowy o pojemności 1.5 L VC-Turbo z wcześniej wspomnianym systemem. Według zapewnień producenta, nowa generacja napędu poprawia płynność, moc i poprawia wytłumienie w stosunku do swojego poprzednika.

Nissan nie podał szczegółów napędu, ale przekazał jedynie, że silnik spalinowy nie jest połączony z kołami. Warianty SUV-a z napędem na 4 koła wyposażone są w elektryczny napęd na cztery koła e-4ORCE z podwójnymi silnikami elektrycznymi, podobny do używanego przez w pełni elektryczną Ariya. X-Trail jest również wyposażony w technologię e-Pedal Step, która stosuje hamowanie regeneracyjne, gdy kierowca podnosi nogę z gazu.

Jeśli chodzi o wygląd, to wizualnie nowy X-Trail przypomina amerykański model Rouge. Auto ma dzielone przednie światła, chromowaną osłonę chłodnicy w kształcie litery V, aluminiowe osłony podwozia i czarne słupki A. W Japonii SUV jest dostępny w 12 kolorach nadwozia oraz w pięciu konfiguracjach dwutonowych. Dostępna jest również bardziej wytrzymała wersja X-Trail X z panelami chroniące podwozie i z specjalnymi felgami.

Wewnątrz znajduje się 12,3’’ cyfrowy zestaw wskaźników z dwoma trybami wyświetlania, 12,3’’ ekran dotykowy dla systemu informacyjno-rozrywkowego oraz 10,8’’ wyświetlacz head-up. SUV ma układ pięciomiejscowy, ale dostępny jest również wariant trzyrzędowy z siedmioma siedzeniami.

Nowy Nissan X-Trail będzie dostępny w Japonii od 25 lipca. Ceny zaczynają się od 3.198.800 jenów za podstawowy model hybrydowy „S" z napędem na 2 koła i sięgają do 4.499.000 jenów za model flagowy „G e-4ORCE" 4WD hybrid.

Więcej o: