Nowe odcinki połączą drogę ekspresową S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem z trasą S7 na południe od Warszawy. Wykonawcą dokumentacji jest firma Transprojekt Warszawa. Umowa o wartości ok. 8,5 mln złotych zostanie zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od jej zawarcia. To oznacza, że prace projektowe zakończą się dopiero w pierwszym kwartale 2026 roku.
Więcej informacji na temat inwestycji drogowych w Polsce znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg zachodniego odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, który będzie zlokalizowany pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą ekspresową S10 w okolicy Naruszewa, a drogą krajową nr 92.
Zgodnie z umową, wykonawca przygotuje materiały i wniosek o wydanie DŚU. GDDKiA następnie złoży je we właściwym organie w celu przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.
Umowa o wartości ok. 12,5 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od jej podpisania. Wykonawca ma czas do pierwszego kwartału 2026 roku.
Budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej ma na celu poprawę połączenia drogowego stolicy z aglomeracją bydgosko-toruńską oraz portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu poprzez drogę ekspresową S10.
Nowa trasa polepszy połączenie z aglomeracją trójmiejską i krakowską dzięki drodze ekspresowej S7. Z północną częścią Polski i trasą Via Baltica (przez drogi ekspresowe S8 i S61), z aglomeracją łódzką i wrocławską oraz południową granicą Polski (przez drogę ekspresową S8), z aglomeracją lubelską oraz południowo-wschodnią granicą Polski (przez drogę ekspresową S17).
Połączenie z autostradą A2 usprawni dojazd do zachodniej i wschodniej części Polski. Budowa trasy usprawni komunikację wewnątrz miasta, ponieważ przyjmie ciężki ruch tranzytowy.