GDDKiA otwiera oferty. Chodzi o trasę S10 i fragment S50

GDDKiA otrzymało 16 ofert na przygotowanie dokumentacji przygotowawczej na połączenie A1-ki od Włocławka do OAW i drogi ekspresowej S7.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Trasa S10 jest ważnym łącznikiem, który docelowo połączy Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej (a co za tym idzie samą stolicę) z Szczecinem. Docelowo ma mieć 460 km. W sumie przebiega przez cztery województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, kujawsko-pomorskie i mazowieckie.

Zobacz wideo Czy w Polsce budujemy drogi drożej niż w Europie? Rzecznik GDDKiA odpowiada

GDDKiA właśnie otworzyło oferty na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz uzyskaniem decyzji środowiskowych dla dróg ekspresowych S10 oraz S50. Przetarg i realizację dokumentacji podzielono na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje odcinek przyszłej S10 na terenie woj. kujawsko-pomorskiego, a druga pozostałą część S10 i fragment S50 w granicach woj. mazowieckiego.

Na pierwszy etap S10, czyli od autostrady A1 do granicy woj. kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego, złożono 8 ofert. Na ten fragment GDDKiA przeznaczyło 12,6 mln zł. Oferty opiewały na sumę od 7,9 do 24,5 mln zł.

Na drugą część przetargu, dotyczącą S10 od granicy woj.  kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego skrzyżowania z OAW i S50 na odcinku skrzyżowania z S7 na wysokości Przyborowic, pojawiło się również 8 ofert. Firmy i konsorcja złożyły oferty opiewające na kwoty od 13,7 do 40,5 mln zł. Budżet GDDKiA wynosi ok. 25,8 mln zł.

Zadaniem wykonawców będzie przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg dwóch odcinków drogi ekspresowej S10 i odcinka drogi ekspresowej S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą ekspresową S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem oraz S7 na północ od Warszawy. Finałem prac nad dokumentacją STEŚ będzie złożenie wniosków i uzyskanie decyzji środowiskowych (DŚU) dla omawianych odcinków. Wydanie DŚU pozwoli na przejście do realizacji inwestycji.

Teraz GDDKiA przeanalizuje wszystkie oferty i wybierze najkorzystniejszą. Jeśli nie będzie odwołań, to podpisanie umowy z wykonawca nastąpi w II kw. tego roku. Od tego momentu wykonawca będzie miał 44 miesiące na realizację zadania.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na 2026 r.

Więcej o: