Na opublikowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe nagraniu widać, że kierowca kompletnie zignorował czerwone światło i taranując szlaban kolejowy, wjechał tuż pod nadjeżdżające z dużą prędkością dwie lokomotywy PKP Cargo.
Ponad 240-tonowy zestaw staranował osobowego Volkswagena i wlekł go przed sobą jeszcze przez kilkaset metrów. Zazwyczaj takie wypadki kończą się śmiercią na miejscu wszystkich pasażerów, jednak jak poinformowało PKP, tym razem kierowca przeżył i trafił do szpitala. Nie wiemy jednak, w jakim stanie się znajduje.
PKP przy okazji publikacji nagrania z Wojnowic przypomniało podstawowe zasady panujące na strzeżonych przejazdach kolejowych. Co prawda na pierwszy rzut oka wydają się proste, ale jak widać po powyższym nagraniu, nadal nagminnie są łamane:
• Znak STOP oznacza konieczność zatrzymania się przed przejazdem.
• Czerwone światło bezwzględnie zakazuje wjazdu na przejazd – pulsująca sygnalizacja oznacza, że za chwilę na przejeździe pojawi się pociąg. Na przejazd można wjechać jedynie, gdy sygnalizacja jest wyłączona, a rogatki znajdują się w pozycji pionowej.
• Na przejazd można wjechać tylko wtedy, gdy zapewniony jest zjazd z przejazdu.
• Zbliżając się do przejazdu, zawsze należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg.
Dodatkowym straszakiem może być też nowy taryfikator mandatów karnych, który za wjazd na przejazd przewiduje naprawdę wysoką grzywnę – nawet 2000 zł!
Poniżej publikujemy listę wykroczeń i wysokość mandatów przewidzianych na przejazdach kolejowych: