Toyota to hegemon na polskim rynku, który w czasach kryzysu dorobił się statusu prawdziwego giganta i tylko odskakuje rywalom z miesiąca na miesiąc. W kwietniu 2022 r. Japończycy sprzedali w Polsce aż 6 388 samochodów. Druga marka na liście, Skoda, mogła się pochwalić wynikiem 2821 sztuk. A Toyota RAV4 znalazła się wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli na siódmym miejscu. Nazywanie RAV4 jednym z ulubionych SUV-ów Polaków nie jest więc przesadą.
Dlatego każda wersja specjalna jest godna uwagi. Zwłaszcza, że czasem takie trafiają i na nasz rynek, czego najlepszym przykładem może być bardzo ciekawie stylizowana RAV4 Adventure, która zadebiutowała w Polsce całkiem niedawno. Aktualnie to jedna z dwóch najdroższych propozycji w gamie, dostępna tylko w hybrydzie z napędem 4x4. Kosztuje wyjściowo 194 600 złotych.
Bazuje na wersji Selection, a dodatkowo daje kierowcy m.in. 19-calowe felgi w kolorze czarnym matowym, skórzaną tapicerkę w kolorze czarnym z pomarańczowymi przeszyciami, system monitorowania martwego pola BSM czy kamery 360. Świetnie wygląda także nowy grill.
Podobnym tropem idzie właśnie pokazana w USA Toyota RAV4 Woodland Edition. Nie tylko wygląda groźnie, dzięki kilku offroadowym dodatkom stylistycznym, ale naprawdę ma sobie lepiej radzić w trudniejszym terenie. Głównie za sprawą przerobionego przerobionego przez oddział do zadań specjalnych TRD zawieszenie oraz opony Falken WILDPEAK All-Terrain. Felgi ze zdjęć są standardem.
Leśną RAV4 można zamówić w wersji hybrydowej z napędem 4x4. O ile będzie droższa? Tego jeszcze nie wiadomo, ale premierę zaplanowano na lato. Amerykańskie media podają, że Sienna Woodland Edition jest droższa o 3500 dolarów od wersji XLE i możliwe, że tu będzie podobnie.
Toyota RAV4 Woodland Edition fot. Toyota
Toyota RAV4 Woodland Edition fot. Toyota
SUV będzie wyposażony także we wszystkie nowości, jakie Toyota RAV4 dostała w USA na rok modelowy 2023. Główną nowością jest zupełnie nowy system multimedialny z aktualizacjami online, nową szatą graficzną i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto. Ekran ma 8 lub 10,25 cala. Inną nowością są też 12,3-calowe wirtualne zegary przed oczami w wyższych wersjach wyposażenia. Prawdopodobnie w Woodland Edition też będą dostępne. Standardowo RAV4 ma 7-calowy ekranik między zegarami.
Chcielibyście zobaczyć trochę dzielniejszą w terenie Toyotę RAV4 w Polsce?