Toyota GR Corolla. Główny inżynier zdradził kolejne szczegóły

Główny inżynier GR Corolli zdradził kolejne szczegóły ich nowego hot-hatcha. Jest na co czekać.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

To, że GR Corolla jest jednym z bardziej wyczekiwanych samochodów tego roku potwierdza tylko duże zainteresowanie tym modelem. Teraz podano kolejne szczegóły dotyczące auta.

Zobacz wideo Recenzujemy Toyotę Corollę w wersji kombi

Podczas rozmowy z Car & Driver Naoyuki Sakamoto (główny inżynier GR Corolli) stwierdził, że nowa Corolla ma niewiele wspólnego z resztą rodziny. Obejmuje to duży grill, który, jak mówi, jest „ogromny w porównaniu do standardowej Corolli" i posiada wyjątkowy system AWD, który „jest całkowicie unikalny dla tego pojazdu".

Stwierdził również, że auto zostało opracowane razem z zespołem wyścigowym i auto nadaje się do tego typu aktywności. Ujawnił także wagę wersji Circuit, której waga to zaledwie 1451 kg.

Toyota w sportowej Corolli zwiększyła również moc. Wynosi ono 303 KM. GR Yaris dysponuje 270 KM z trzycylindrowego silnika. Wzmocnili także silnik, aby poradził sobie z dodatkową mocą.

Wzmocniono również podwozie. Ma więcej spawów, więcej uszczelniaczy i więcej kleju. Przeniesiono także akumulator z przodu na tył, aby lepiej rozłożyć masę pojazdu.

Circuit Edition otrzymuje również panel dachowy z włókna węglowego, który według projektanta sprowadza się do niższych kosztów i fajnego wyglądu. Według niego rozwój auta faktycznie rozpoczął się już w 2018 roku, czyli przed GR Yarisem.

Wygląda na to, że przy tworzeniu GR Corolli Toyota posiedziała dosyć dużo czasu i można mieć wysokie oczekiwania, wobec tego produktu.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.